|
|
|
|---|---|
|
Jag har en motor från en sen -87 med ett Motronic system på inkl. styrbox och alla tillbehör. Den skulle jag vilja sätta in i min 320i som är en tidig -87 med ett L-jetronic system i? Min fråga är om det "bara" är att plugga i lr om det blir ett omfattande projekt? | |
|
det är knappast som att byta säkring om man säger så... om du inte är ordentligt insatt i bilar och är duktig på att meka bör du nog avstå från det... kolla på "Gör-det-själv" här på forumet Länk ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
Jag vet inte hur det är på en 320 men jag har bytt från förgasare till insprutning på både min 630CS (till 635 Motronicmotor) och 3.0S (till L-jetronic insprutning från en 528i). Det var inte speciellt svårt. Och det är ju dessutom svårare än att byta från en insprutning till en annan. Några tips: - du skall ta en komplett motor med kabelhärva, elektronikbox(-ar), relärer och allt. Då blir det lättast - du behöver ha elkopplingsschema dels för bilen och dels för nya motorns insprutningssystem. Och gärna till den gamla motorn - är du det minsta tveksam hur du skall koppla ihop insprutningen med bilens elsystem så leta reda på en duktig kompis som kan läsa kopplingsscheman. - generellt sett är det lättare att ta en motor från en årsmodell som är så nära bilen som möjligt. På min 630 -77 satte jag i en -84 motor och då fanns det både nya funktioner på motorn som jag inte hade på bilen (tjuvlarm, oljenivå vid motor i drift tex) och så var dom flesta kablar märkta med andra färger. Och då vill det till att man vet vad man gör Per L |
|
|
Nej som att byta säkring hade jag inte tänkt mig att det var, men jag har ju alla boxarna till den, Köpte nämligen en krockad 320 och plockade ur allt jag behövde.... Då tog jag kabelstammen och deflesta boxarna. så man tycker ju inte att det borde vara så "svårt" att byta. Är ju införstådd med att det inte "bara" är att slänga i men det borde inte vara omöjligt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.