|
|
|
|---|---|
|
Listorna innehåller samtliga BMW-färger (även de allra äldsta), kanske kan vara till nytta för någon: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! | |
|
Och den andra listan innehåller även artikelnumret, om man ska beställa bättringsfärg på BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tackar för det! .-) Om någon är lite insatt så borde det omvandlas till Excelfiler. Jag har varken kunskap eller tillgång till Excel i den sträckningen för att göra det. /Anton |
|
bustorp |
Vad listan inte berättar är att samma kulör kan ha olika alternativ beroende på årsmodell o färgtillverkare. Jag har varit med om upp till 5 nyansskillnader på samma färgnummer. Då blir det svårt kan jag säga. Power is nothing without control! |
|
Det är väldigt sant det du säger bustorp, men man får iaf färgkoden och kan utifrån den kolla på färgkartor hos lackeraren för att hitta rätt. Jag vet att olika fabrikat av samma material kan skilja i nyans om man fäljer anvisningar. Om det hör till vanligheten vet jag dock inte. /Anton |
|
|
Har sammanställt det som fanns på länken i en liten excel-fil: Länk filen heter bmw_color.xls /Fredrik |
|
|
Ser man på. Fanns ju t.om en färg som heter "Kirunaviolett" färgkod 398. Någon som har en bild på den färgen? ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
bustorp |
Ser ut ungefär som lingon o mjölk o kommer på nya 6-serien...:b Nä jag bara skojar, jag vet faktiskt inte. Power is nothing without control! |
|
Dmi, Jag tycker din Excel-lista platsar på Modellguiden eller under Diverse/Lathundar på Autopower. Om du är med på det, kan jag maila Autopower Crew för att tipsa dom om det, om du inte vill maila själv! /// Gunnar E. |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
gunnare: Maila på du! Dock så tycker jag att en komplett färglista även borde ha bilder på hur färgen ser ut..... |
|
|
Jag har en färgkarta med bild på bilen,dock endast till E39,E46.E53,E65,E85 (265kb) om någon vill ha. |
|
|
sura: jag vill gärna ha den maila mig. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.