|
|
|
|---|---|
| Minnesfunktionen krånglar. Varje gång krävs flera 4-5 knapptryck för att få stolen i rätt läge. Vid varje tryck flyttas stolen en bit i taget ... förbryllande problem. Vad kan problemet vara? | |
| önskar att min far hade samma problem för att då skulle man ju få sitta i el stolar ivarje fall | |
| Mixtus på min bil funkar det så här:Om jag trycker på min förinställda knapp direkt när jag öppnat dörren alltså före jag vridit på nyckeln så går stolen till det förinställda läget men däremot om jag vridit igång bilen så måste jag hålla in knappen hela tiden eller trycka flara gånger tills den gått i läge.Hoppas det var till någon hjälp. | |
| Tackar för tipset, jag skall prova imorgon bitti. | |
|
jag kunde naturligtvis inte hålla mig och var tvungen att testa. Tyvärr så fungerade det inte. Samma problem. Det märkliga i kråksången är att det fungerade innan jag hade bilen på BMW (i samband med "installation" av halvljusautomatik). Jag hade tänkt att koda om nycklarna men hade dessvärre bara en med mig. "Vi gör det ändå med en nyckel, det går fort", var mekanikerns kommentar. Och kanske har det något med felfunktionen att göra? För när jag tänker efter så är det efter detta som strulet har uppkommit ... |
|
| Okay hoppas det löser sig med om du kodar om nycklarna igen. | |
|
Hej Mixtus. Tråkigt med ditt el-problem. Precis som BM skriver ovan så funkar minnet som följer: När man stiger in i bilen och trycker på valt minne ställer stolen/ratten samt speglarna in sig (på min bil iallafall) men du får inte ha vridit om tändningen. När bilen är startad eller tändningen är påslagen måste minnes knappen hållas intryckt för att inställningen skall utföras. Detta är en säkerhetsfunktion om man tex. kommer åt knappen när man kör, olustigt ifall ratten plöstsligt sänker sig och stolsryggen fälls bakåt:) Detta verkar ju dock inte fungera på din bil tyvärr, så rådet blir som du själv skriver. Sök upp mekanikern ta med alla nycklar och förklara situationen. Lycka till. Vh/Kermit. |
|
| Tack för tips. Vi får hoppas att det löser sig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.