|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 316 -97 idag som jag är nöjd med, men den känns lite för slö vid omkörningar. Är inte ute efter att dra folk vid rödljusen då hade jag nog valt att köpa en annan BMW modell. Just bara att få lite mer drag vid omkörningar, är det någon som vet ett inte allt för dyrt sätt som ger bra resultat att trimma den på? | |
|
Köp en bil med mer effekt... dumt att ge sig på en 316 och tortera den.... köp en annan BMW med lite bättre effekt.... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Instämmer med Mugge - billigaste sättet att få mer effekt är att byta till en bil med mer effekt! T ex en 325i/328i. /// Gunnar E. |
|
|
Tyvärr är det som Mugge säger, köp en annan bil, Det är inte ekonomiskt försvarbart att lägga pengar för effektökning på en 316. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
En kille på ett tidigare jobb kostade på närmare 50000:- för trim och styling på en 316i Coupé. Reslutatet? En M3 wannabe med 107hk enligt verkstad. Han ångrade sig något kan väl tilläggas. Trimmet skulle ha tillfört ca 25-30% effektökning enligt de som utförde det... *fniss* Nåväl. Han lärde sig en läxa. Ganska dyr läropeng dock. Han sålde ganska omgående bilen med en förlust på 38000:- och köpte en halvrisig tyskimporterad 325:a. ///M som i M52TUB25! |
|
|
Ok, verkar alltså ganska onödigt att ens försöka. Jag är ju nöjd med bilen i övrigt, har all utrustning och går bra, är pedantskött. Det är svårt att hitta en sån igen, jag får leva med min racer ett tag till. Tack för era svar/ Braddy. |
|
|
Billigaste och bäst för dig är ju att lätta vagnen...Slit ut baksätet+reservhjulet först. Sedan börjar du "strippa" ljudisoleringen....+ extrautrustningen vartefter ;) Kanske inte det svar du ville ha... Mvh Janne. |
|
SpineKracker |
Är det ingen som ska häsla Braddy välkommen till forumet? Isf gör jag det, välkommen! =) E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
Tack för välkomsthälsningen. Nej när jag har en pedantskött bil vil jag inte kasta ut baksäten och riva loss isoleringen. Men tack i alla fall för era ärliga svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.