|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ingen mer än jag som tycker E21 är snyggast. Tycker den är renast i linjerna (som alla 70 talsbilar). Tänk en 323i från -79, -80 med sportpaket i orginalskick och få mil på mätaren. /Rickard |
|
SpineKracker |
Eller mintade E30 i alla karossmodeller.... Samt 320iS och M3 2.5 vilken samling! E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
| Ska undersöka en sak... Undrar hur många månadslöner en 320i E21 kostade jämfört med nya 320i E90. 3-serien har ju liksom bytt skepnad på många sätt... Tror den är en mer komplett bil nu än förr. | |
| Nypris BMW 320, januari 1980: ca 52000. Nypris BMW 320i, januari 2005: ca 255000. Om priset följt konsumentprisindex (jan1980:100-jan2005:280) borde priset såldedes vara 145600. BMW har alltså blivit i våra penningvärden ungefär 110000kr mer premium på 25 år. Inte illa jobbat! 1980 kostade en 528i något motsvarande... | |
|
E90 verkar bli en kanonbil, även om jag bestämt mig för att bli lite wild'n crazy och för första gången köpa ngt annat än BMW. Har haft de andra utom E21 och håller E46 (330 Ci) som den i särklass bästa. E30 hade utan tvekan sin charm, trots att den "bara" var en 318. Första provturen minns jag fortfarande, det var körlek vid första bakvagnskastet! E36:an (320i) var en bra bil men jag minns den inte med samma värme som de andra. |
|
| e 90 i all ära.. den ser jättebra ut framifrån.. men... jag tycker fan den är fel bakifrån.. det är nått som inte stämmer.. den känns inte bmw enligt mig.. ser nästan japansk ut... | |
|
personligen så tycker jag de enda som gör sig bra i orginalutförande är e30n o e90.. men vet ju att även e21an kan bli väldigt vacker med frontkjol samt sidokjolar och även e46 med m-paket é väldigt tjusigt.. men e36an é nog den som jag skulle valt bort, då den enligt min mening är rent för uttjatad vid detta laget... ser överstylade sådana överallt tycker jag... men men.. e21 rulez! //Eddie - www.E21.se \\ |
|
|
Måste hålla med, en e21a med frontkjol å sidokjolar är så underbart vacker. Tycker också att det är mycket roligare att köra en e21a än en e30 |
|
| Vad är det egentligen som är så speciellt med E36? Det verkar som om man antingen älskar eller hatar den. Själv avskyr jag den, men vet inte riktigt varför? E30 är det som gäller för mig i alla fall, trotts att jag skulle ha råd att köpa betdligt nyare bil om jag bara ville | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.