AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
667

Ska jag byta M3 -94 mot 523iT -98?

bmw,m3
Hej !

ni kan se min bmw m3-94 på börsen här under jönköpingslän (kassa bilder) har varit hos en privat bilhandlare kan man säja.

han har en bmw 523i-98 1800mil reg, wuw 171 som han vill byta jämnt mot min m3,a.

hans combi 523 tycker jag inte riktigt att den känns som den har gått 18000mil lite lite konstig mag känsla fick jag.

den drog lite åt vänster även så vad växellådan när man skulle lägga i växlarna så vart de riktigt stökigt eller ja menar inte stumt å fint lätt å få i 5 i stället för 3,an vad kan de vara?

annars så gick den riktigt fint i motorn även inga missljud från lådan eller nåt annat som jag märkte.

ingen skinn inga elstolar ingen t-lucka annars de mesta i utrustningsväg.

även så kollade jag på en bmw 735ia-99 som gått 24000mil reg tyc 109 provade aldrig den bilen men den såg riktigt fin ut förutom huven (stenskott) + någon repa. de va elstolar tv+nav. telefon ac skinn ja de mesta va de väl riktigt fin inuti han vill ha 15000kr i mellan vad tycker ni om de?

den ska ju bes+skatt nu inom kort också.

tacksam för alla svar.

Mvh

li
1.959
liste
535i -89
523:an ska du inte byta mot. 735:an KAN vara en bra affär beroende både på hur den är och kanske framförallt hur DIN bil är. Provkör 735:an, är mitt initiala råd.
bmw,m3
jo jag tänkte skippa 523it-98 den känns inte rätt men den är i riktigt fint skick, kan tänka mig att de känns som att jag byter mot 735,an om den är helt ok ska ringa förregående ägaren men han är inte hemma efter 2100.

li
1.959
liste
535i -89
Skicket saknar betydelse om den inte KÄNNS rätt. Du skaffar ju bil för dig själv och dina egna känslor. :) Ta en tur i 735:an och känn efter om den känns rätt. Båda bilarna är ju så klart rätt mycket tröttare än din nuvarande M3:a, men 735:an SKA kännas som en trevligare bekantskap överlag.
bmw,m3
Jo de är sant men man tänker ju på att den ska säljas så småning om också. men de lutar åt 735 just nu.

även så hade han en riktigt riktigt fin bmw 540-98 14000mil men han har inte fåt papprena från italien är nåt med vägverket å eu fattade inte riktigt vad han menar den hade jag annars vart riktigt sugen på men de handlade om lite mer pengar i mellan för min del.

Mvh

li
1.959
liste
535i -89
Jag tror tyvärr att du kollar vid fel handlare, men kolla som sagt 735:an - det finns mycket kunskap om dessa bilar på forumet, så uppstår frågor så får du garanterat hjälp. :)
bmw,m3
kolla lite på www.bilhuset.se

eller på www.bytbil.se sök på bmw 735-99 24000 mil då kommer den firman upp.

Mvh

li
1.959
liste
535i -89
Länk ska det tydligen vara, den andra firman låg i Strömstad.

Här Länk är själva bilen, men det är omöjligt att säga något utifrån den enda bild som finns i annonsen. Dock undrar jag vad "halv elstol förare" är...? :O Kolla att telefonen är GSM- och inte D-Netz-baserad för annars får du den aldrig att funka i Sverige.
bmw,m3
ok! har pratat med föregående ägaren bilen är i bra kondition servad för över 20papp nyligen + 7000 innan han byte in bilen på den firman. så visst jag är intresserad av den men de måste ju ske en omlack av huven p.g.a alla stenskott.

Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Tänk på att om 523:an har regnummer som börjar på W, så är den nyimporterad. Extra noga att kolla den alltså!

/Johan
bmw,m3
Har släppt 523 i bytes tankarna fin bil men mag känslan finns där så den få va.

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.