|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jo, har kollat runt lite. Vad tros om den här? Länk pratade med killen och det fanns lite rost i baljan annars "knappt" nån. Gick hur fint som helst osv, och hur mkt skulle det vara lämpligt att ge? |
|
|
99% säkert buskörd. Profilen hittar du om du klickar på det lilla huvudet till vänster om Nicknamet. |
|
|
Det verkar tyvärr vara som perf säger. Vässad 325 motor, sportavgas, öppet filter och dåliga däck talar väl för sig själv? Sen ser man ju hur den ser ut också, inte då skicket, den har ju bård å viper-ränder. Tydligt tecken på yngre förare. Jag säger inte att det är så, men det det är lite orosmoment. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Säger inte att alla yngre plågar sina bilar heller, men det är ju bara å lägga ihop 1 å 1. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Jo, det förstod jag med. Men för att vara ärlig så skulle det kännas bättre att köpa en sådan bil som redan är hårt körd som första bil då jag vet med mig att det nog itne kommer gå så lugnt till för mig heller :P Det är tänkte lite som busbil, fast det är klart, den ska ju hålla för norrlands avstånd :) |
|
|
Det kan ju vara en sån där antingen eller bil. Den kan gå hur långt som helst, eller så rasar den hela tiden. Det är dina pengar och ditt liv:) Det är tveklöst en j*vligt rolig bil å rejsa med, kan dock bli ganska trist om det blir 5-minuters repor varvat med en veckor på verkstan... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
¨Jo, det är ju det. Förmodligen är den väl rätt slutkörd, och det känns inte så skoj att sätta sig i en bil och åka 100 mil om man inet kan lite på den. Fast man får ju ändå lite habegär med den motorn och utrustningen ;) |
|
|
Neues, visst är E30 fina bilar och så, men tyvärr ganska högt värderade (tyväär när man ska köpa) och dyra att försäkra, särskilt för en 18-åring! Skulle inte rekommendera att skriva bilen på morsan för att få billigare försäkring, försäkringabolagen har börjat vara ganska tuffa med skadeersättning för 'skenförsäkrade' bilar. Varför inte en 5-serie istället, en E28 528i eller ännu hellre en E34 525i - billigare att försäkra än en E30, troligen lugnare körd och definitivt med fina sexor bägge två. Bör gå att hitta hyfsade för 20K utan vidare. Och om olyckan är framme sitter man definitivt säkrare än i en E30, särskilt i E34:an. Vill du absolut ha en E30 tycker jag det är 318is 16v eller 323i som gäller för din del. /// Gunnar E. |
|
|
Visst är det så. Det måste ju finnas en anledning till att han säljer bilen också. Oftast med "såna" bilar så är det ju för att som sjunger på sista versen, men det kan ju vara ett hmm... Fynd kanske är för starkt ord, men du fattar säkert. // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
SpineKracker |
Bara för att bilen är lite trimmad betyder det ju inte att den är idiotkörd! Däremot kan jag tänka mig att bilen i annonsen varit med tanke på stuket på den. Min är vässad och jag kan helt ärligt säga att jag kör lugnt med den och jag är blott arton år. Det enda som talar mot 325 enligt min mening är försäkringspremien. I mitt fall skulle den kosta 25K/år i helförsäkring, ganska saftigt. Har kört BMW med fyra och jag tycker absolut inte det ger rätt känsla. Tycker en stor del av BMWs körupplevelse beror just på deras sexor. Har däremot inte kört 318iS så jag uttalar mig inte om denna. Håller med gunnare och att E34 är ett vettigt alternativ. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
325 E30 är ju helt klart den roligaste E30:in bortsett från M3 då. Satsa på den om du hittar ett fint exemplar! Good luck! |
|
SpineKracker |
skrev visst lite fel men ni förstår säkert vad jag menar =) E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
SpineKracker: Jag säger inte att alla vässade bilar är det heller, men anledningen till att man trimmar nåt är väl gissningsvis att man tycker det går för slött. Eller? Givetvis måste det ju inte vara så. Tycker själv att min 535:a har tillräckligt med drag, men ändå så ska jag lägga dubbel 2,5" avgas, Dr. Schrick kam, öppet filter å M5 insug. Nå, åter till tråden. Som sagt, kolla på bilen... Den är bergis plågad... // DZL_PWR Keep on keepin' on! |
|
|
Jag har oxå funderat på 525, men fått för mig att de oxå är svindyr att försäkra. Dessutom kostar väl de flesta 525 betydligt mer än de ca 20' jag hade tänkt lägga? Dessutom är de ju lite gubbigare ;) närrå, visst kan man ha skoj med en 525'a och förmodligen är det mkt behagligare att köra långt i en sådan. Jag får se hur det blir, har inte bestämt mig ännu:) En annan anledning till att jag inte tänkt så mkt på 525 är eftersom det verkat som värdet på dem har sjunkit som en sten de senaste åren och man gärna vill ha tillbaka lite pengar när man säljer :) |
|
| mitt råd är att kolla i tyskland, inte titta på någonting över 10000 mil och låta skicket avgöra vilken modell du väljer hellre än motorn. man får leta länge och det krävs ett stort tålamod. jag var egentligen ute efter en 318iS men ödet bestämde att det skulle bli en 320i. 78000KM, ingen rost, 1900€ (17000SEK). tillkommer såklart kostnader för regbesiktning, sidoblinkers, vinterhjul/motorvärmare om man ska köra på vintern osv. far och jag har hittat 3 pärlor på det sättet. min 320, 325iX -87 ~90000KM, 635CSi -85 ~75000KM. mobile.de är bra! | |
|
Jo,. har suttit och kollat där med. Men samtidigt har jag frågat mig om det är värt att fara ner i tyskland och leta. Det kostar ju ändå en slant med övernattningar o resan över lag. Fast det finns ju betydligt mer och bättre bilar i tyskland så man kanske får omvärdera lite granna |
|
SpineKracker |
Jag kan tänka mig att det blir nära break even för din del om du bor i norra norrland. Resa plus reg.avgifter mm tror jag går på runt 10K för din del.. Lägg på det på vad du tänkt lägga på bil från början så ska du nog kunna hitta ett fint ex i Sverige med. DZL_PWR: "Däremot kan jag tänka mig att bilen i annonsen varit det med tanke på stuket på den." E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
hm, jag går ju bara i skola här och hemort är karlskoga så det kanske förändrar en del. En fördel med e30's stabila värde är ju att man förhoppningsvis får tillbaka det mesta av det man investerar, eller? Köper man tex 525 så lär den ju både tappa värde och bli svårsåld när den dagen kommer, eller har jag fattat helt fel? |
|
SpineKracker |
Trenden jag observerat är att fina E30 inte bara står sig utan ökar i värde. Tar du väl hand om den och kör sparsamt kan du nog räkna med att åtminstone få igen det du lagt. E30, för att man vill. Mer GO än SHOW är mitt motto. |
|
T ex så köpte jag min för 20000kr för över fyra år sen. Visserligen har den gått 30 000 mil men snyggar jag till den så är det inga problem att få igen det och t o m mer. Men det är inte ens aktuellt! Jag släpper den för 50! ;) Det är min värdering... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.