|
|
|
|---|---|
|
passar både m3 extraktor från 3 och 3.2liters motorn till 328? min bil: Länk | |
| Passar på motorn men inte mot 328:ans avgasystem | |
|
japp och det gäller extraktor till båda då? min bil: Länk |
|
| tjenare... d e samma extraktor på 3,2 som 3,0... så d passar rakt av på 328an... men som nämnts tidigare inte mot avgassystemet på 328an.. | |
|
Är inte 3,2:ans rör grövre? tycker 3,0 har så klena rör. _______ //Niklas |
|
| ne fan beställer du extraktor till m3 så få du samma till m3 3,0 som 3,2 =) | |
|
Det är inte samma artikelnummer på grenrören på 3,0 och 3,2. De väger dessutom olika mycket. 3,2:ans grenrör är ca 1kg lättare per styck (ett för främre och ett för bakre cylindrarna) än 3,0:ans... Så samma är det definitivt inte! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok men då passar ju båda till motorn iaf sen får jag ta och modifiera mot avgassystemet. toppen tack för hjälpen min bil: Länk |
|
|
jasså... kolla i supersprint katalogen... samma nr till extraktor och katt ers m3 3,2 och 3,0 784301extraktor = m3 3,0 784302katt ers =m3 3,0 784301extraktor = m3 3,2 784302katt ers = m3 3,2 kan ju säga till om ja ha fel.. lr så e d väl supersprint som säljer fel saker... vad vet ja.. =) |
|
|
Supersprint har väl samma system till båda men original skiljer det mellan dom. Nedan är original numren på dom. M3 3.0 cyl 1-3 11 62 1 403 394 cyl 4-6 11 62 1 403 395 M3 3.2 cyl 1-3 11 62 1 404 694 cyl 4-6 11 62 1 404 695 _______ //Niklas |
|
|
Tja, eftersom du vill det Berraz328: Du har fel! :o)) BMW-originalgrenrören är olika mellan 3,0 och 3,2 precis som jag skrev innan. Hur Supersprint eller andra eftermarknadsprylar ser ut har jag ingen aning om... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jo de klart.. men vi pratade väl om extraktor anta ja????!!! =) så om du kollar på första så serru att d e extraktor.. =).. fast kanske e en miss hehe | |
|
Jo, men M3 har extraktorgrenrör från fabriken! Öppna huven på en så förstår du kanske... :o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| jo klart ja ha öppna huven på dom.. int d.. orginalgrenrören e en sak... visst där ha ja int nån aning om dom e större lr mindre.. vet bara att dom passar rakt av... men beställer man från tex supersprint så e d samma.. så antog att eftersom dom säljer samma sså antog ja att d va så orginal.. aja.. killen fick svar.. d som räknas.. =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.