AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
947

Nån som känner igen situationen :-)

Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Se länk:
Länk

Det har ju hänt mer än en gång...

/P
735
Jante är som vanligt på plats...
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
haha, ni har väl röstat nej på dagens fråga! :-)
Haha. Helt sinnessjukt. Som att jag skulle ta på mig rosa manchesterbyxor, gul blazer, gummistövar - och bli åtalad för förargelseväckande dålig smak... :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
F-n vad folk kan vara korkade ibland...

Sjöberg
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Välkommen till Sverige!

Länk
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Göteborgs poliserna verkar gilla den lagen Länk

///Johan
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Och till dessa typer (Poliser) går våra skattepengar. De borde vara glada att några har råd att köra motorstarka bilar som drar lite extra och även drar på lite i mellan åt så det surplar till lite extra i tanke, då måste vi ju snart åka och tanka och följdaktligen betala delas löner (skatt på bensiner + vägskatt + .....).

Fattar inte att det ska finnas så dumma människor där ute. Inte nog med att vi fått en massa galningar i stan när mentalsjukhusen stängde, en del blev visst poliser också!

Nä poliser ska fånga bovar, förhindra brott och upprätthålla lag och ordning, inte irra omkring som en ömmande finne i röven på oss normala människor. Fattar inte att det ska vara så mycket roligare att irritera vanliga människor (som de borde ha på sin sida) än att verkligen göra lite nytta. Nu vet jag att våra mesiga politiker sätter käppar i hjulen på poliserna också, men vilka mer än polierna själva borde säga ifrån där.

Hm, blev visst lite politiskt inslag här.

Slut komentar: Vill jag slita lite extra på mina skattade och betalade gummin, eller betala lite extra i bensinskatt så är väll det upp till mig och min plånbok!

Z3MPOWER
extra idiotiskt om man tittar på omröstningen där 68% inte stör sig på sånt. Vem skyddar lagen?
Så länge det inte är nattetid så ska man kunna dra på gasen om man håller sig inom fart gränsen. Om man vänder på detta så är polissiren mycket mer störande

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Domen "onödigt skapande av buller med motordrivet fordon" används bla när man gör en Burn-out då polisen inte har något som exakt beskriver varför det är förbjudet. Jag vet för jag har fått den domen. Det kostar bara 600 spänn så egentligen är det skitsamma.

Jag skulle nog snarare idiotförklara Porsche föraren som busar nära en polis, dessutom inne i stan där det inte hör hemma...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Det står ju också bla. "i samband med omkörning på höger sida"

Sedan ca 3-4 år tillbaka är det tillåtet att köra om på vilken sida som helst på vägar där hastigheten är begränsad till 70 Km/h eller under.
Samtidigt är det också tillåtet att placera sig i vilken fil som helst på dessa vägar då det inte finns något som heter omkörningsfält.

Dom vägar med hastighetsbegränsning 90 km/h eller över gäller som vanligt att höger körfält skall man hålla sig i om man inte har som intention att köra om.
Där får man inte heller köra om på höger sida om inte köbildning uppstått.
Allt enligt vägverkets informationsavdelning som jag talade med på Bilmässan i Stockholm för ca 4 år sedan.

Mvh
PG

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.