AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.288

535 ac schnitzer, hur vet man?

Ska fara och kolla på en 535 ac schnitzer e34 -92 ikväll och har några frågor. Den ska enligt säljaren vara fabriks-trimmad (245hk) samt inredning från ac schnitzer. Då undrar jag hur man kan kolla att det är en äkta ac schnitzer och inte någonting man köpt själv och monterat?

tacksam för alla svar!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kanske om det finns något intyg? Borde stå i utrustningslistan tycker jag. Då ska den inte heller heta 535. Den ska väl heta S5 eller någonting om det är en riktig.

//Schnitzer

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Skriv in reg.numret här och kolla kW-effekten så ser du om det är 211 hk eller mer: Länk

Har den bara 211 hk så kan du räkna med att det är en vanlig 535i. Om det står att den har mer kW än vad original 535i har så är den ju godkänd på besiktningen med det och då lutar det mer åt att den är fabrikstrimmad.

//Schnitzer

Den var faktiskt reggad med 180kw dvs 244.8hk och det fanns ac-schnitzer märken på toppen, grenröret och skulle finnas på katalysatorn som var värre än på vanliga 535, det hann jag dock inte kolla nu, ska lyfta upp bilen sen och ta en ordentlig titt..

Sen fanns det en stämpel från tyskland som det stod AC-Schnitzer på. Så det verkar väl lovande eller vad tror ni?

Ngn som vet var man kan hitta mer info om denna modellen?
Har sökt på forumet men hittar inte så värst mkt..

Tack för svaren!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Då är det nog en riktig AC-Schnitzer bil.

//Schnitzer

Jeppe W
Ett annat tips för att ytterligare verifiera att det är en Schnitzer är att lyfta ur databoxen till insprutningen och kika under den/på sidan, där ska finnas en klisterlapp med AC-loggan, en typbeteckning (S5) samt ett serienummer. Kolla gärna och återkom med serienumret!
Jag hade för mig att det var svårt att ta in bilar som var moddad av t ex AC-Schnitzer, Hamann mfl.

Fast`n Loud Turbo Proud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.