|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
E38B12: "UNDVIK FAMILJEPARKERINGARNA!!!" Hittills (peppar, peppar) har jag inte fått några skador då jag stått på dessa. Först och främst har man ca 1m till godo på varje sida om bilen innan nästa ruta tar vid. Det känns tryggt. Dessutom nyttjar jag dem endast om bilarna bredvid är lika fina eller finare än min. Annars släpper jag av fru och barn framför entrén och ställer mig åtskilliga 100m bort och går själv bara för kunna stå så ensam som möjligt. Men det är klart... det hjälper ju inte alltid eftersom min bil tycks locka fler idioter att parkera bredvid än vad Coca Cola lockar getingar och hästskit lockar flugor. Detta trots att det ofta finns tiotals och åter tiotals lediga platser att välja på. Nåväl... att ta kort hjälper i alla fall lite, rens psykologiskt alltså. Man inbillar sig att man har "bevis" om olyckan är framme. ///M som i M52TUB25! |
|
|
Jag har tagit för vana att ställa mig längst bort på parkeringen! I början ställde jag mig på en ruta, men som tidigare sagts i tråden verkar folk tro att deras bilar behöver nån att prata med varför dom ställer bilen precis bredvid min. På en i övrigt tom parkering???!!! Undrar vad det beror på. Kanske för att dom behöver nån form av riktmärke, kan inte parkera själva utan hjälp. Numera ställer jag mig fortfarande längst bort men tar faktiskt två platser, och det har jag INTE dåligt samvete för. Fransosen |
|
|
Men hallå... flytta till norrlands inland då slipper ni dörr slag:=) blir aldrig en parkering som blir överfull.. Men jag beklagar alla som får sin bilar´s lacker förstörda. Alpina Power! |
|
|
När man haft fina bilar så är det parkera långtbort och på snedden över 2 rutor som gäller, då finns ingen risk att ngn försöker klämma sig in bredvid. /Christofer |
|
|
STEPHAN: Den var faktiskt bra! Istället för att höra alla bortförklaringarna så kan man ju ta saken i egna händer :) //Schnitzer |
|
|
Den totala bristande respekten för annans egendom är numera utspridd i Sverige. Parkeringsskadorna kostar försäkringsbolagen enorma belopp varje år. Se alltid till att polisanmäla parkeringsskador. Faktum är de som åsamakar skada på annans fordon, exempelvis medelst dörruppslag, och sedan lämnar platsen gör sig skyldig till "smitning från olycksplats". Ett trafikbrott som polisen ser allvarligt på. Brukar i regel rendera i höga böter samt körkortsindragning. Det som gör mig mest förbannad när det gäller dörruppslag och dylikt är hur den som vållar skadan samtidigt bestämmer om skadan gör något eller ej. "Det där lilla gör väl inget" är en typisk kommentar som används av pöbeln när de skadat någon annans egendom. |
|
|
Jag kommer ihåg att på trafikskolan sade dom att man skulle börja parkera ute i kanterna på parkeringar. Kom man sen som nr 2 till parkeringen skulle man parkera bredvid den bilen ute vid kanten. Varför dom lärde ut sånt är ju en gåta. Dom borde lära ut att man inte ska smacka upp dörrar i sidorna istället... |
|
| diagonalparkera över två platser - det gör jag alltid om jag kan. Sen om det kommer idioter och är arga skiter jag i. Har inte fått någon parkeringsskada än iaf. | |
Daviden |
Det är skönt att se att jag inte är ensam om att parkera långt bort på parkeringarna eller att tänka på buskage och liknande som flankskydd. Säkert 90% av Sveriges befolkning anser att man har en social defekt om man tänker och agerar såhär, en bil ska ju användas och då minsann ska den se ut som om den brunnit och man släckt den med yxa... |
| Vad s k trafikskolelärare säger bör man ta med en hel säck salt. Mycket mumbo-jumbo om hur det egentligen borde vara i trafiken. | |
|
Nåt för Stephan och Mugge kanske..?? Länk /// Gunnar E. |
|
|
hehe... alltid lika kul... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jag gör som J Power! Trots det fick jag så sent som idag ett dörrslag på höger bakdörr! En präktig bula i dörrplåten trots skyddslisten, som givetvis också bockades. Ingen "minneslapp" eller inga vittnen. Vad göra? Nog billigare att fixa det själv än att blanda in försäkringsbolagret, eller? Lars |
|
|
Jag köpte en dörrlist på Förenade bil (BMW) kostade.... kostade 253 inkl klammrar... har dock inte tittat på hur jag ska göra med lackskadorna... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Jag är så JÄVLA less på detta att jag numera alltid ställer mig över två rutor. | |
| Jag sällar mig till denna trista skara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.