|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag skulle hem idag så såg jag att någon hade vänligheten att slå i min bil med dörren.... Hur F*N öppnar folk dörrarna egentligen... har 2 parallella linjer à 2.5 cm på vänster bakdörr... Tydligen en vit bil.... då jag har 2 vita linjer på en annars mörkgrå bil.... Kan ev vara min bils grundfärg... svårt att se... Jag kan förstå hur att det går att slå i en dörr i någon annans bil... även om det är klantigt så vet jag hur proceduren går till... men hur f*n åstadkommer men 2.5 cm långa linjer? hur mkt tar man i för att öppna en dörr... inte nog med det... jag hade fått en vit fläck till på vänter framdörr också... man har liksom inte slagit i med en dörr utan med 2 dörrar.... Blev så irriterad... hade jag fått tag på den bilen hade jag plockat fram domkraften och gått lös på hans lack.. så hade han fått känna på hur kul det känns... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § | |
|
Som vanligt får man säga att det är tråkigt och att folk bara kan slita upp dörrarna sådär är ju helsjukt. Lite försiktighet skadar inte. Min far har en 735i som stod bredvid en sliten Volvo 245 med en massa ungar i. Tror du inte att en av ungarna skulle öppna dörren så att det tog i sidan av 735:an. När kärringen märkte vad ungen hade gjort flydde de iväg med läckande avgassystem. Som tur var så såg farsan reg.numret på deras bil och ringde upp när han kom hem så kärringen fick ta ansvar för vad hennes unge hade gjort. Väldigt fegt att sticka om man har slagit upp dörren i någon annan bil, tycker jag. Bättre att sätta en lapp med telefonnummer och skriva vad som har hänt och ta ansvar för det istället. Har man tur så kanske den personen inte bryr sig om sin bil och inte tycker att det spelar någon roll, men då har man i alla fall varit ärlig. //Schnitzer |
|
|
Jag har haft diskussioner ibland i jobbarkompiskretsar, kompiskompiskretsar på fester etc osv... Hur folk resonerar över parkeringsskador. "Eh det syns knappt" kan folk försvara sig med. Det är väl förfan inte deras uppgift att avgöra det. Har varje gång varit beredd att mörda efter en sån diskussion. Men då är det ju jag som gör moralbrott så jag lät bli... |
|
|
I fortsättningen kommer jag alltid att anteckna reg:nr på bilar som jag parkerar intill... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Men även om du antecknar reg nr på bilen intill, så kan du aldrig vara säker på att det var DEN bilen...eller hur? Det finns tyvärr inga säkra sätt, förutom ögonvittnen att sätta dit sånt slödder.... Lider med dig. |
|
|
Mugge: Tråkigt bara om de åker och så kommer det någon annan och parkerar bredvid. Nästan bättre att stå långt ifrån alla andra bilar, men då kommer det säkert någon dåre och parkerar bredvid och slår upp dörren. Skulle inte förvåna mig i alla fall. //Schnitzer |
|
|
Du verkar ha maximalt med otur med dina bilar Mugge. Trist att höra... Ibland önskar man att man kunde göra karossen strömförande eller ngt ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Har märkt att om jag så parkerar längst bort i ensamt majestät dröjer det inte länge förrän det helt plötsligt är ett kluster med andra soppskallar som parkerat runt omkring. Okej för att människan är ett flockdjur, men bilen? Nä. Den klarar sig fint i en egen ruta. |
|
|
Man kan inte vara helt säker på att det var bilen intill men man vet iaf 2 bilar som man misstänker och som FB kan kolla upp... Jag vet ju att märkena inte var på bilen när jag återvände från luchen kl 13... men när jag slutade och skulle hem 3 h senare så fanns de märken på bilen.... folk är där dagtid och det är i princip vid lunch och hemfärd som man flyttar på bilarna... man kan inte alltid parkera långt bort där jag stod idag, då det är så ont om p-platser och det är nästan alltid fullt... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
735 |
Mugge: Kan bara beklaga, borde vara spöstraff på folk som gör det av oaksamhet och ja vet inte vad på folk som gör det av avundsjuka... Farsans nya bil fick en vacker "jante-repa" efter 5 mån, vet inte om ja skulle klara och se om ngn gjorde d. |
|
Precis som magpie så drabbas jag också alltid av kålrötter som trots tiotals lediga rutor måste parkera just bredvid min bil. Fast man ställer sig så långt bort som möjligt med typ 5 lediga rutor vid varje sida är det alltid någon med tvivelaktig DNA-uppsättning som prompt måste parkera precis bredvid min bil. Själv brukar jag alltid försöka knipa en sk familjeparkering (har barn så det är ju ok) alternativt ställa mig långt bort, helst med ena sidan mot en buske eller något annat hinder. Men det hindrar inte att idioterna dyker upp som flugor på en hästskit. Jag tar alltid kort med mobilen på eventuella bilar som står parkerade bredvid mig. Då får man med både färg och registreringsnummer. Inte för att jag inbillar mig att det räcker som bevis. Men förhoppningsvis tar ägarna ansvar för eventuella skador de orsakat om man ringer upp dem. Annars kan man ju alltid leka med tanken att spåra upp deras bil, ta fram nyckeln och ge igen. Jag har varit frestad att göra det. Men har alltid lyckats sansa mig och avstå från skadegörelse. Det viktigaste på en parkering är ändå att försöka ställa sig bredvid finare och dyrare bilar än man själv har. Då kan man i alla fall hoppas på att ägarna till de bilarna är lika försiktiga som man själv då de öppnar dörrarna. ///M som i M52TUB25! |
|
|
J Power, UNDVIK FAMILJEPARKERINGARNA!!! :) Folk har en tendens att vara mycket mer oaktsamma med varuvagnar, barnvagnar osv. på dessa parkeringar :) |
|
|
En gång smällde en gammal gubbe upp dörren på bilen jag körde. Jag frågade vad han sysslade med och då sa han att det gjorde inget för hans bil var fodrad (?!) Han menade att hans list på dörren skyddade mot repor och bulor. Jo, det är klart att den skyddar, -på hans bil. Dock inte på min eftersom listen på min bil inte satt i samma höjd. Blev så arg. Hittade denna länken i en annan tråd: Länk Passar bra här! /Martin Länk |
|
|
Annars så kan man göra som jag som jag gjorde för ett par veckor sedan; Parkerade bredvid en annan bil på parkeringen vid den lokala mataffären och skickade därefter in sambon för att handla en blomma. Efter ca 30sek kliver en dam ur bilen och slår upp sin dörr i min utan att reagera och stegar därefter mot mataffären. Jag tittar i backspegeln om hon vänder sig om men det gör hon inte. Då öppnar Stephan upp dörren pyttelite och därefter trycker upp dörren allt vad jag kan 2ggr och konstaterar att hennes bil fick ett dörruppslag värdig namnet och sen stängde Stephan dörren och satt där nöjd med ett leende på läpparna - strax därefter kom sambon. Kontentan är att jag, iallafall, inte har/hade nåt dåligt samvete över mitt handlade eftersom hon började. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Stephan: Snälla säg att du har en tredje bil :) // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Det har han... ;) |
|
|
Jag brukar försöka leta upp en annan fin BMW. Det värsta med BMWägare är att antingen är de pedanter (som de flesta här) eller oxå är det samhällets slödder som vill visa upp sig för grannarna i kommunens soss-kvarter. Svår avvägning det här med parkeringar... |
|
|
Jag parkerar aldrig bredvid Vlovlo-kombi med barnstol, försöker alltid hitta en ruta i 'ena änden' så jag bara har granne på ena sidan (och ställer mig då så långt ifrån grannen det går). Om det bara finns rutor mellan potentiellt 'farliga' bilar, backar jag in och lämnar 3 cm lucka på högersidan - då får jag i alla fall ingen buckla där, och i bästa fall finns det tillräcklig plats på min vänstra sida för att gå fri från slarvigt öppnade dörrar. En av mina BMW-vänner (säger inte vem!) har vid ett flertal tillfällen observerats nyttja två p-rutor för att undgå dörruppslag.... risken är dock att någon retar sig och skadar bilen på pin kiv, eller att nåt ljushuvud försöker parkera i en av de 'halva' rutorna - lyckas det har man garanterat en buckla! Mitt personliga rekord med idioter på parkeringsplatser är gubben som försökte trycka en kundvagn mellan fronten på min bil och bilen mittemot. Det var för trångt, så gubben tog sats några gånger för att 'klämma' kundvagnen fram mellan stötfångarna... när jag frågade vad i h...e han höll på med hävdade han att det inte gjorde nåt eftersom det var en gummilist på stötfångaren. Jag påpekade då att jag var rädd om min bil och gärna själv ville bestämma om jag ville ha min stötfångare avsiktligt repad - då kom kommentaren: "Åja, det är väl ingen altartavla heller!". Jag var färdig att nita gubbj...ln! /// Gunnar E. |
|
|
Visst känns det lite hopplöst ibland och man känner att man har enormt otur med bilar... Vissa inlägg här är helt underbara... STEPHAN, du är min idol :-) V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
För att slippa problem med parkeringsskador kommer följande göras på min snart inköpta Oxfordgröna E34:a montera begagnade Diamantsvarta stötfångare fram/bak har dom sedan tidigare, Sedan är planen att limma på tjockt skumgummi ovanpå sidolisterna för att få bättre skydd på sidorna, har en omgång lister från min Cosmossvarta som fick nya lister i somras så originallisterna behåller jag i ursprungsskick, Men dom åtgärderna bör bilen var hyfsat säker från parkeringsmarodörer. Jag skulle helst slippa göra dessa modifieringar men mina medmänniskor kräver det, Min nuvarande vardagsbil "den VAR buckelfri mellan 1983-2002 eftersom den stod i garage" har sedan jag köpt den hösten 2002 fått otaliga småbulor längs sidorna och jag blir fruktansvärt irriterad och vill inte att det ska hända nästa bil. Mvh Stephan |
|
|
nästa gång jag flyttar så kommer jag se till att man har garage att hyra! Annars får det vara! Vad kan man nu göra åt dessa märken? V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.