|
|
|
|---|---|
| Hej har köpt en ny 325 E36 men elhissrna,takluckan och centrallåset funkade inte någon som vet vad man kan kolla upp på bilen. har kollat alla säkringar och allt är helt... | |
|
enligt elschemat så är ju dom funktionerna jordade på samma punkt .prova å putsa upp jordningen (earth location "E4 behind RH footwell trim"/haynes service and repair manual |
|
| Var någonstans sitter jordningen? för att ena knappen till elhissen lyser men inte den andra. Rutorna går ner som dom ska när man öppnar dörrarna... | |
| Ingen som vet? | |
| ingen.... | |
|
Hej kollls så att kabelstammen som går in till dörrarna inte är skadade. - Livet är som en berg o dalbana |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
va precis nere och kollade relät och det är helt OK. Ström till elhiss motorerna finns och till knapparna någon som vet vad annars kan vara fel? |
|
|
ingen som har haft samma problem? |
|
|
Hade samma problem på min. Lämnade in bilen för att byta startmotor. När jag hämtade bilen så var el- hissarna , c-låset, el-speg och kupefläkten ur funktion. Knapparna till el hissarna lös inte. Lämnade in den till en elektriker och det visade sig att dom som bytte startmotor inte hade suttit fast en jord kabel. Dom hade isolerat den och gömt den. Vet inte om det e liknande på E36. Men kolla så det inte har ärgat vid startmotorn eller i dörrarna där kablaget går. Hoppas det löser sig och att du kommer billigt undan, mig kostade det 1375:- felsökning + att sätta dit kabeln dom gömde. Lycka till! Iko www.e30cabrio.se www.e30.de |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.