AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.055

M3 renoveringsobjekt...någon händig?

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Vore skoj natt veta hur omfattande skadorna är på dne här, ser ut som huven, fronten etc måste bytas, men om den strukturellt / chassiemässigt är intakt så kan man göra ett klipp.

Sitter den dock inte väldigt lågt i rumpan?

(OBS , JAG ska ej ge mig på detta!)

Länk:

Länk
Klipp? Tycker nästan 60000:- är alldeles för dyrt för en smälld gammal M3a.

/Johan

Min bil: Länk

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sant, men man kan nog räkna med att få ner det där med minst 10-15.000:- ;)
Ja då kan det ju börja bli intressant. Iaf om man kan fixa den själv.

/Johan

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ny huv, ny frpnt, kan man hitta på bilskrot, lackering....nua strålkastare...allt detta behöver inte gå på mer än 10.000:-
ev
208
evers
M3 Smg -02
540iM Touring -99
hmm. ser ut att vara estorilblå.. fanns väl inte på -95 286hp?? kanske inte första gången den råkat ut för nåt.. jag skulle nog passa mej..
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tänkte jag inte på...men som sagt..JAG är inte intressead, tänkte att någon annan kanske var det!
Är så svårt att beräkna kostnaden för att rep en krokad bil. Tillkommer nästan alltid mer än man tror.

/Johan

Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Lite riktning, lite skador kylare, front, lite ditt och datt. 100,000:- om man har otur. Hur är sedan resten? Kass vanos? Etc. Glöm det.

M3/// Mullret
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
Är det inte svårt att bli av med den när den är smälld och lagad?? isåfall blir det ju ännu ett M-lik!!

Alpina Power!
"Finns snart hos en bilskoijare nära dig":)

"Fin M3 med service historik, 1 ägre, tjej i Tyskland.":) *Ironi*
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tyvärr är det inte ömöjligt att "ärlige Harry" fixar den med lite gummisnoddar & plastic padding, så blir den som NY!! ;)
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Alpina B6 2.8: Så du menar att bilar som krocklagats är lik. Är du inte hård i ditt omdömme här?

Personligen tycker jag det verkar vara ett utmärkt objekt att bygga racerbil av. Kan bli mycket bil för relativt lite pengar.

/G
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
gasa

Oki lite hård är jag väl... kör själv en 320 som ser ut som ett lik men... det snackas mycket om M-bilar som inte är si lr så är lik..

jag kan tänkas köpa/köra en "använd" M-bil men då ska det var som du säger racerbil. (och pris efter det också)

som en kompis säger att jag är entusiast och han är fantast:P

det som diskuteras här är att det bli lätt 100k innan denna bil är iordningsgjord och då kanske det inte är nån bra affär...

Alpina Power!
fjamsetramsa
Skrota då alla bilar som krockat...så löjligt snack..dom flesta som har en BMW tycks tro dom kör omkring i en oersättlig guldtunna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.