AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
915

"Telefone" har försvunnit från 16:9 skärmen?

Pär Gabrielsson
Jag har en -02 530 där telefon försvunnit. Jag har telefon i armstöd och simkort instucket i hållare i armstödet under telefonen. Den funkade i morse men inte via handsfree utan bara genom att jag tog upp den och slog in manuellt.

Ngn som vet vad som är felet?

MVH

Gabbe
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Ta bort + och - kablarna till batteriet och låt bilen stå utan ström i en halvtimme, sätt tillbaks kablarna och rör ingenting på en kvart så kommer det säkert att funka. Jag fick tipset av m-bilar i Eskilstuna och det funkade när jag hade samma problem.
Pär Gabrielsson
Tack för dessa tips! Låter lite "crazy", hoppas det funkar!

MVH
Pär Gabrielsson
Hur funkar det med kod till navin/stereon m.m. Finns det ngn sådan? Jag har sett "code" i displayen men aldrig behövt knappa in ngt. Jag har köpt bilen för ett par månader sedan och jag måste kolla om jag har koden med i handlingarna. OM jag inte har detta, är det någon som vet hur jag bär mig åt för att komma åt den om den nu behövs..

Kan "code" avse annat?

MVH

Gabbe
code i menyfönstret är väl till för att du själv skall kunna aktivera en extra startspärr.
Pär Gabrielsson
Ok, antog att det inte var samma som koden till en stereo... hmm

Tack för tips..

MVH

Gabbe
Du väljer en valfri code som du knappar in och sedan när du skall starta knappar du förhoppningsvis in samma code igen:)

Det där med att olika funktioner har försvunnit från menyfönstret har hänt mig några gånger och dom har alltid kommit tillbaka efter ett tag eller en dag utan resetning av batteriet fast det verkar som om det är ett bra tips med batterireseten för det har hjälp åtskilliga precis som Funatic skriver.
Pär Gabrielsson
Finns det överhuvudtaget en kod till stereon. Förväntas jag ha någon sådan när jag skall ansluta kablarna igen och starta upp?.

MVH

Gabbe
Pär: Orignal stereon kommer fungera som vanligt efter ditt strömavbrott.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pär Gabrielsson
Tack för alla tips!
Ni är fantastiska! Undra om Volvoägaren har det på samma sätt...

Snygg bil Wendtan! Ligger som bakgrund på skärmen några dar...

MVH Pär

Gabbe
Pär: Man tackar!
Löste det sig eller?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Pär Gabrielsson
Jajemän Wendtan!!

Hade kablarna frånkopplade batteriet under lördagsnatten och kopplade fast dem på söndagmorgon, väntade en timme och drog sedan igång bilen. I första läget var den borta men efter endast 45 sek kom den tillbaka. Sen var det bara att ställa om språket, klockan och datumet. Snacka om trolleri!

Tusen tack för alla tips, där sparade man säkert en tusing.

Autopower!!

MVH

Gabbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.