AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
629

bmw 325 -94

är spekulant på en bmw 325 med års modell 1994. Altt verkar vara bra förutom att bilen har rullat cirka 23000 mil. Är det värt att köpa en sådan bil och i vilken prisklass ska den ligga? kommer den att hålla??

/mvh robert
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Tippar på att dom flesta slitdelar är bytta runt 20k mil så enligt min mening så är det nog inga bekymmer med att köpa en bil som gått över 20...
Lyssna efter oljud i motor annars är de bara att köpa!
kan inte riktigt värdera den men jag sålde en Kanonfin Hartge 325 för c:a ett år sedan. en -93:a som då gått 16 tror jag och jag fick 75 tusen

---
King of the road
35000-45000:- beroende på utr och skick.

Flåklypa
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
Flåklypa , jag måste säga att får man en -94:s 325:a för 35 k så har man gjort det bra... Sönderkört vrak troligtvis, 50k ska inte vara nåt problem att få ut, vet en kille som sålde sin 325:a -92 som gått 18k mil och skinnet på stolarna hade stora revor osv och han fick ut nästan 60k för den... Det var dock rejält överpris, men hur som helst, det går inte att värdera bilar så lätt, allt beror på köparen samt var den säljs. Men visst, fynd kan man ju göra
Jag sålde min 328i-96, 22000 mil med mycket utrustning och helt ok skick för 60000:- Helt ok skick i mina ögon är mycket bra skick i de flestas ögon har jag märkt. Det var förra året.

Som sagt, 35-45kkr i slutpris beroende på skick och utrustning för en bil som trådskaparen avser.

Flåklypa
Fr
72
Fraggen
330 coupe e46 -01
Tja, det är väl vad du betalar, men jag VET att det finns massor me köpare som kan betala mer än så.. Så jag säger lycka till å hitta en fin en för 35-45 k... Men det är ju min åsikt
Jag är övertygad om att man kan hitta en 325:a med ett slutpris på 45kkr med 23000 mil på mätaren som får anses som fin.

Simon_en har ofta prickat rätt i sina värderingar, men då, precis som nu, kommer personer som äger likadana bilar och försöker trigga upp priset. Det är iofs helt naturligt.

Flåklypa
F.ö ska man vara glad om man kan sälja en bil öht idag.
En kompis blir inte av med sin 328 Touring -00 som gått 14000 mil, trots ett pris på 130000:-

Flåklypa
Säger som Flåklypa. Om bilen är extremt påkostad och massor av chassi- och bromsdetaljer är bytade så kan man kanske tänka sig + några tusen.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tror inte miltalet gör så mycket det är värre med rosten. Det rör sig om en 11 år gammal bil. Har den har körts året om så börjar rosten komma, om den inte redan har gjort det.
Ang pris så beror det helt och hållet på skick. Spannet är väldigt stort, tror nog att det är allt mellan 35 - 75 000. I ditt fall skulle jag tro att det hamnar på 45 000.

/Rickard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.