|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
AJAJA, inga roliga bilder allas att se. Tyska bilar håller tydligen hög säkerthet trots några år på nacken, ur den här klev två ynglingar som lånad den av en kompis till mig med några små blessyrer. Änglavakt här också Länk ///MVH Hasso Länk |
|
hasso: C4 A6 2.6? Ansågs vara den säkraste bilen på marknaden på 90-talet, av Folksam Micke K. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
2,8 Quatro har jag för det var. ///MVH Hasso Länk |
|
Otäck olycka med bra utgång med tanke på hur bilen ser ut, Tråkigt att en fin M5 E34 hamnar på skroten dock. hasso; Den bilen har jag kört!, Först autobahnkrasch sedan detta, En riktig otursbil den där Tornadoröda 99:ans A6 C5 2,8 Quattro men nu blev det kyrkogården, Men den räddar sina passagerare bra, All heder till Audi för det, Hur hade det gått i Sierran? Mvh Stephan |
|
| Skit i bilen! Bilar är värdsliga saker när det handlar om människoliv. Tur att du klarade dig vännen! | |
|
det var nog bland dem sämsta BMW bilarna jag sett efter en smäll... visst det måste göra ont att bli av med en sådan pärla...såg den med egna ögon i verkligheten... men samtidigt så är den ju inte värd att ge upp livet för...tur att du överlevde färden... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
usch, svider ända ut i ändtarmen att se en så fin bil totaldemolerad, men som alla andra har sagt, tur att du klarade dig iaf. Det är ju trots allt bara materiella ting som skadats.... |
|
|
Där hade du änglavakt, det har man nog inte en gång till. Och bilar finns det ju fler av som tur är. Jag skrotade min m3:a förra året, och jag hade också tur och klarade mej oskadd. I min användare finns det bilder på på hur min bil såg ut före och efter för den som är nyfiken. PB |
|
|
Var just o tittade på bilen den såg om möjligt värre ut i verkligheten än på bild:( Hur som helst är det huvudsaken att du klarade dig skapligt från det hela o hoppas allt löser sig så smidigt som möjligt. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
Trucker: Var finns bilen kanske man ska åka förbi och titta då!!! M.V.H Mauricio |
|
|
Bilskadecenter på kryddstigen på bakgården. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
| Bilderna funkar inte längre, vore intressant att se dom... | |
|
mosse: Prova senare, verkar som att servern som jag laddat upp dem på ligger nere för tillfället. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Nu funkar bilderna igen... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Idag när jag läste tidningen så stod det om en bil som åkt av och voltat på E4 söder om Gävle igår, precis där jag åkte av. Kom då och tänka på att jag läst om en liknande olycka för ett par dar sedan och började då att gå igenom alla tidningar sedan förra onsdagen då jag åkte av och hittade då fyra avåkningar på E4 kring Gävle under en vecka! Har börjat fundera på om vägverket kan ha skuld i detta genom bristande halkbekämpning, tycker nämligen att det verkar mycket med fyra avåkningar under en vecka på ett parti bred o fin motorväg. Eller vad tror ni? Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Fick samma tanke jag också när jag läste om olyckan! Har du hört något från din fb? | |
|
aj aj aj det där såg inte alls bra ut må jag säga, men du måste ha haft jäkla tur som klarade dig. brorsan var med om en liknande olycka med sin E30, han fick sladd, åkte kana mellan plogvallar och tillslut uppochner på taket glidandes ut mot en åker. hade han använt bältet så hade bruten nacke varit ett faktum. men han klarade sig med blåmärken ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Tjena Abbe, nej jag har inte hört nåt än, har ju heller inte gått så lång tid sedan jag skickade in skadeanmälan (i fredags). Däremot tror jag att jag ska ta o ringa dem imorgon o höra lite. Hoppas iaf att man får bra betalt för m5:an för den var verkligen fin, annars får man väl kräva Vägverket på resten :) Däremot så börjar jag bli ganska irriterad på detta nu när man haft tid att tänka lite, iofs så är minnesbilderna lite diffusa men som jag minns så var det såphalt där jag åkte av och nåt liknande har jag aldrig vart med om på denna typ av väg under liknande förhållanden. Och då har jag ändå haft körkort i ungefär tio år och kört åtskilliga tusentals mil. Tycker nämligen att vägverket borde hunnit ut o salta vägen tidigare eftersom detta hände vid 17 tiden och temperaturen legat kring nollan hela dagen och vägbanan var våt/fuktig. Om det nu skulle visa sig att Vägverket har skuld i detta genom indragningar i halkbekämpningen så känns det för jävligt både med tanke på den väldigt fina m5:an som blev skrot och att man själv kanske kommer ha smärtor i nacken resten av livet. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Nja att vägpartiet skulle vara lömskt på nåt vis tror jag inte. Jag har rullat Gävle-Sholm 15-18år nästan dagligen. Det som jag märkt är att det finns några "kallhål" mellan dalälven o Gävle och där kan det vara halt fast man haft + på mätarn nyss. Jag har fått ett par rejäla ställ när tempomaten gasat fullt och driven släppt på trailerdragarn trots att det var ordentligt jordat (dvs drivtryck 13ton). Kan ju mycket väl vara en sån fläck du träffat på. mvh/Micke Länk motorsait Länk Ny 02sida |
|
|
jäkla tur att du klarade dej jens bilar går altid att hitta bmw forewer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.