AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.688

Smällde nya m5:an igår!

Sida 3 av 5
Ojoj, ja du har haft änglavakt, synd på bilen men det viktigaste är ju att du klarade dig, finns fina M5or om man letar. Lycka till.

M.v.h/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Skönt att höra att du inte skada dig illa Jens.

Det är tråkigt när olycker händer. Hände faktiskt en annan bilolycka idag, såg ut som en frontalkrock med två bilar, vet ej hur det gick med personerna.

Du hittar säkert någon bil som du fastnar för. Synd om bilen, den var väldigt fin faktiskt men det är sånt som händer ibland & lycka till.

Fy fasen. Blev riktigt förvånad när jag såg bilderna... Trodde inte det skulle se så "jävligt" ut. Superläcker bil var det iaf, läckra färger, speciellt inredningen. Skönt att du inte råkade värre ut. Lycka till med allt.
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Tur att du klarade dig.... hoppas du slipper men.
Synd på bilen, men det finns fler.

Men jag kan inte hålla med om att M5 E34 är en dålig vinterbil, tvärtom upplevde jag den jag hade (och körde som bruksbil 3 vintrar) som bland det mest välbalanserade och körsäkra jag haft på vinterväg. Hade dubbade Michelin på min, men det är klart, naturlagarna kan man ju inte göra något åt och med en M5 är det lätt hänt att det går lite fortare än det borde.

/// Gunnar E.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Skönt att vi fortfarande har dig här hos oss...

V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort!
Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen §
herregud!!! det är läskigt att bara titta på hur bilen ser ut. Om du inte trodde på gud kanske det är dags att börja tro eftersom detta är ju ett mirakel...

I vilken skroter hamnade M5:an förresten?

M.V.H

Maurico

X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Jadu, du måste ha haft änglavakt som den bilen såg ut.
Hoppas det löser sej med TH sen får du krya på dej Jens!

Mvh//Jonas
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Otroligt, så "min" gamla M5 ser ut nu...
Men som alla säger, det verkar ju ha gått bra med dig Jens.
Det är lite skillnad på på bilderna "före" och "efter" här på tråden...
Ja livet går vidare - som tur är!

Nicke
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Verkligen tur att du klarade dig.
Ta vara på livet!
Yugge
Skönt att du lever , men har du funderat på att ta körlektioner ???
För din egen skull :)
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Nja, jag tror inte att körlektioner behövs, släpper bakändan i denna hastighet o det väglag som rådde så kan inte ens Michael Schumacher göra nåt...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Grejen är väl att se till att inte få sladd "i denna hastighet".
Man ska nog inte köra "i denna hastighet" öht så här års.

Hur som helst, tur att du klarat dig!

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Det är sant, jag brukar inte köra m-bilar på vintern, har haft tre olika m3 e36 före denna o dessa har jag alltid ställt av på vintern. Anledningen att jag körde denna var att jag precis köpt den påställd o med vinterpuckar på. Och eftersom det ändå var barmark o inte speciellt långt till våren så funderade jag på att låta bli att ställa av den och använda den som bruksbil fast med måtta o sköta om den för den var väldigt fin...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
randrup
Huvudsaken är att du själv klarade dig. M5or finns det fler...

/randrup
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
En helrekond så är den i toppskick igen ;)

Tycker verkligen synd om dig JN, att köpa en sådan otroligt snygg/välskött bil och sedan smälla med den på vägen hem från försäkringsbolaget!

Tur och skönt att du klarade dig så bra :D
Lycka till med all papersarbete som nu väntar efter en sådan smäll, och hoppas du slipper "skador som upptäcks om 5 år i ryggen/nacken"..

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Du har haft tur som klarade den smällen såpass bra.
Synd på den fina M5:an har sett den flera gånger då den tidigare hörde hemma inte långt från där jag bor.

BMW CS #5139
Tjena Jens!

Skönt att höra att du klarade dig undan utan allvarligare skador! Hoppas allting ordnar sig med försäkringsbolaget!

Ha det bra!

Tobbe
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Shit du! Vilken smäll! Glad att du klarade dig!
yo
21
yobwoc
BMW 325i coupe - 07
Skönt att du klarade dig, jens, det var inte din tur den här gången. Allt kommer säker att ordna sig vad gäller fortsättningen.
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Du hade änglavakt har själv varit med om en liknande olycka, man tror inte det är sant att man lever när man tittar på bilderna
efteråt.

///Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.