AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.686

Smällde nya m5:an igår!

Sida 1 av 5
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tjena

I slutet av förra veckan blev jag lycklig ägare till en jättefin m5 -91 men nu är jag inte så lycklig längre och m5:an är inte så fin längre.

Igår åkte jag ned till Sthlm för att låta Trygg hansa besikta bilen för att jag skulle få helförsäkra den. På vägen hem ungefär 3 mil söder om Gävle på motorvägen så får jag rejäl sladd när jag ska byta fil ifrån vänster till höger, snurrar några varv, går ned i diket på höger sida, voltar kanske 3-4 varv.

Jag hann tänka en del under tiden jag snurrade o voltade o trodde nog att min sista stund var kommen lr att jag åtminstone skulle vakna upp på sjukhus invalid. Istället vart allt tyst o stilla efter en stund och jag fann mig sittandes upp o ner i bilen vid medvetande, det droppade blod ifrån huvudet ned i innertaket, jag tog några servetter som låg i bilen o tryckte mot såret i huvudet, kände att det luktade bensin som fan och såg att innerbelysningen lyste, var bara att försöka ta sig ut snabbt innan nån gnista antände bilen, lyckades knäppa mig loss o med nöd o näppe ta mig ut genom hålet där bakrutan suttit.

Gick sedan upp på vägen och försökte stanna ngn bil för att ringa sos men det tog väl sisådär 5 minuter innan nån behagade stanna. Sedan gick det undan tills ambulans o räddningstjänsten var på plats, fick åka ambulans till Gävle och tillbringa kvällen på akuten.

Bilen är nu totalmosad, jag däremot måste ha haft änglavakt, klarade mig med smärtor i nacken, ena armen och en massa småsår o blåmärken. Ambulanskillarna var mkt förvånade över hur ngn kunnat klara sig så bra med tanke på hur bilen såg ut.

Ja, det var väl hela historien ungefär, ville bara dela med mig om hur det kan gå... Är väldigt glad att jag lever iaf och sedan får man väl hoppas på att det löser sig på ett bra sätt med försäkringen så man har råd med en ny Beamer om jag nu vågar sätta mig bakom ratten igen :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Skönt att du klarade dig bra iaf. Bilar finns det fler av.

/Johan

Min bil: Länk

Jag vet inte om jag ska bli sur för att ännu en E34 M5 är kvaddad, eller glad för att ingen blev skadad. ;) Nå, tur att du klarade dig.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Tur att du klarade dig! Vad var det för färg på den M5:an?

//Schnitzer

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Jakla tur du har haft. Hoppas det löser sig.Hur fort körde du igentligen?

Micke K. Länk
Tur i oturen! M5 E34 är ju dessvärre ingen optimal vinterbil,lite för lätt där bak...

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ojoj... Skönt att du klarade dig!
Känns som att man skiter ganska blankt i bilen en sån dag...

Återigen, jag är glad att du klarade dig bra !
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tack för stödet grabbar.

M5:an var diamantsvart med ljust skinn och rikligt utrustad samt i mkt bra skick så det var synd på en sån fin bil, men som sagt så känns det som att man inte bryr sig så mkt om bilen i denna stund. Hur fort det gick? tja det var ju en m5:a...

Mvh Jens
BMW CS # 5080
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Tänkte kanske åka o kolla på bilen idag då de tydligen har bärgat den hit till Gävle. Tänkte ev. fota bilen, är det nån man kan maila bilderna till som kan ladda upp dem så kan ni ju få se bilen?

Mvh Jens
BMW CS # 5080
JN: Jag är glad att du klarade dig så bra! E34or verkar vara byggd rejält!

Hoppas du slipper kronisk värk.

Mvh
Ola Thomasson
Alea iacta est, the dice is rolled
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sorry för din skull, men med livhanken i behåll så gick det hyfsat ändå.
Vad som lurar på, när jag var till bes min 540 hos Trygg- Hansa i Örebro för helförsäkring, så räckte det inte med att killen kikat på bilen för att försäkringen skulle gälla, han var tvungen att rapportera till Huvudkontoreret för godkännade innan försäkringen gällde så jag fick vänta 4-5 timmar innan jag tordes åka hem från jobbet. Nu var väl du i 08 så då borde det väl inte vara problem med detta, tråkig om bilen bara var trafikförsäkrat om det inte gått igenom hela vägen för att pappersvändarna var på lunch.

///MVH Hasso
Länk
JN:

Till att börja med så var det en himla tur att du klarade dig! Det var den har du smällde med antar jag Länk Synd på en himmla fin bil. Men det var ändå "bara en bil". Har själv blivit av med en min M5 -91 men genom stöld. Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget så du kan köpa en ny M5:a och krya på dig!
Skönt att du klarade dig.

MVH / Jacob
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
hasso:

Skulle det vara så, ja då är det riktigt illa med tanke på att resan gjordes enbart för att låta dem besikta en bil som dessutom föregående ägare redan hade försäkrad hos dem. Men jag är så gott som säker på att den gått igenom eftersom det hände drygt tre timmar efter de godkännt den. Och skulle de försöka slingra sig med hjälp av en teknikalitet, ja då går jag till pressen. Jag menar, jag har beställt helförsäkring och de har dessutom godkänt bilen, skulle de strula så är det bara ett moraliskt mycket dåligt sätt att försöka slippa pröjsa, särskilt eftersom det hände när jag var tvungen att besöka dem.

Men jag tror inte att det kommer vara några problem, lät ok när jag pratade med dem idag och Trygg hansa har tidigare alltid varit mkt tillmötesgående och bra att ha o göra med.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Deliq
>JN

Åhå, var det du...
Jag hörde om olyckan på lokalradion igår efter jobbet.
Tur att det gick bra för dig och hoppas oxå att det fixar sig med fb.
Om det var bilen som "M femman" länkade till så såg den ju väldigt fin ut.

MVH
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
JN, tråkigt med bilen. Hoppas det inte blir några problem med fb.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Usch....du hade änglavakt!

Bilen betyder ingenting i detta sammanhang, var du glad att du kan röra armar & ben, det lät som en ordentlig smäll det där.

Något som vi alla ska tänka på innan vi gasar för mycket.

Hoppas det löser sig med TH, & att du hittar en ny fin M5 i framtiden.

Måste stämma in i bäsken & beklaga bortgången av en mycket vacker bil.

/Klas
Tur att du klarade dig. Det var trots en M5'a bara en bil. Människoliv är nog viktigare än alla M5'or i världen tillsammans.

Hoppas det löser sig bra med försäkringen också.

Om du har möjlighet att fota bilen, ser jag gärna de bilderna, det är ju konstigt nog underhållande... Dessutom moraliskt också eftersom du klarade dig så bra.

Så mig får du gärna maila dom till. Synd att jag tappat bilderna från -00 när min kompis kvaddade min T4'a, ett träd var inne i mittplatsen på bakbänken, förardörren och golvet intryckt ca 30cm. m.m. bilen var ju som ett U, men ingen airbag utlöstes.... Jag menar nästan 60-70km in i ett träd med sidan före via en stor lycktstolpe...
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
Det är M5:an på länken ovan, samt jag som är förra ägaren...

Synd, men JN jag är glad att det gick bra med dig.

Lite komiskt att jag stolt visade upp bilen för dig med vikt på att bilen inte hade en enda lite buckla...

Det finns fler M5, men med just denna fina färgkombination hittar man inte så enkelt. Men d löser väl sig d med.

Nicke
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja du Nicke, det var synd att man skulle göra sin första avåkning under de snart tio år man haft kortet och ungefär 30 000 mil bakom ratten i den fína m5:an, fast på sätt o vis kanske inte eftersom jag är grymt imponerad utav säkerheten i den. Hade jag åkt av i min "vinterbil" som är en Sierra hade man knappast klarat sig så pass bra,

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Hej Jens

Skönt att det gick bra för dig!

/Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.