AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
664

bilen drar konstigt åt höger och vänster

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har ett väldigt skumt problem, 323an drar vid landsvägskörning(mest) åt höger eller vänster och man måste passa ratten, men den går också perfekt ibland och man kan köra utan att hålla i ratten. Det märkliga verkar vara att när bilen stått parkerad med hjulen något vridna åt höger så kommer bilen att vilja dra åt höger också. Nyligen drog den åt höger och jag svängde av vägen och parkerade bara i någon minut, ställde hjulen rakt och körde vidare igen och bilen gick helt perfekt. På besiktningen sa de något om att styrväxeln var lite glapp, men jag kan då inte känna något, vad kan detta prblem vara för något, en mekaniker jag känner trodde att någon styrknut gav upphov till detta.
Mr_Knight
En fyrhjulsinställning och problemet är ur världen skulle jag tro. Har du kollat om däcken är snedslitna något?

//Martin

BMW -Äg den, Kör den, Njut den!
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
har samma problem med min... det är nog styrväxeln som är slut på. på SBP sa dom samma som till dig att styrväxeln var glapp samt läckte lite.

Alpina Power!
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
inga snedslitna däck, exakt Alpina B6 2.8, men hur gör man för att åtgärda detta och vad behövs/kostar kalaset om det går att göra själv???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.