AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.307

Vilken tankgivare är trasig?

Min tankmätare ligger i botten och lampan lyser.
Har prövat att brygga kontakten till den högra tankgivaren och då stiger mätaren till halv tank.
Om jag bryggar kontankten till den vänstra armaturen så händer inget.
Även om jag har den högra bryggad eller om jag inte har den bryggad.
Någon som vet hur man kollar vilken av givarna som är trasig eller om det är kabelfel
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
du ser ingen kabel som är av? hade det på min 325:a -94 e36. på höger tankmätare. då var det lödningen som lossnat under kontakten tydligen rätt vanligt.

ta en resistans mätare å mät resistansen mellan kablarna i kontakten, har du oändligt motstånd nånstans så är det där du har kabelbrottet. men kommer inte riktigt ihåg vilken som var tankgivarkontakten på högersidan för där finns ju två kontakter (pump å givare) nån annan som har de i minnet?

Lycka till! :)

Min pärla :-)

Länk
beamerkai
en fråga bara...ja ha åxå problem me bensinmätaren,bytte bensinpump i min 328 ia cab 95a,onu funkar inte bensinmätaren längre?testa även den gamla igen,odenfunkar int heller?finns de 2 givare i 328 e36??o vart sitter den andra förutom den som sitter på bensinpumpen??tacksam för svar

Beamerkai
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
beamerkai>> på vänster sida under baksätet.. hur kunde du missa den när du bytte pump?

men jag tippar på att när du bytte pump så gick nog nån sladd av på nivågivarn, de sladdarna sitter riktigt dåligt där under, bara å mäta som ja sa i förra inlägget
beamerkai
hmmm..de va inte jag som bytte pumpen utan mammas gubbe,har fixat problemet redan.en kabel va lös påden andra givaren.tackar för hjälpen.

Beamerkai
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.