|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på att beställa lite prylar från Z3 Solution. Är det någon som har erfarenhet av att beställa från dem? Gick det smidigt? Tog det lång tid? Tillkom kostnader för tull? Var alla prylarna i fint skick osv? Är tacksam för lite erfarenhet! /Mfl | |
|
Jag beställde kromade stenskottsskydd av dem för fyra år sedan. Inga problem alls! Vill minnas att leveransen tog några dagar, tull slapp jag också :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Det är en av prylarna jag är sugen på, fast svarta. Är de lika användbara som de ser ut på bild? Skyddar de mycket mot t.ex stenskott eller är det mera kosmetiskt? /Mfl |
|
|
Oh ja, skydden har fått sig en hel del stryk så nog skyddar de alltid! Dessutom är de ju jäkligt snygga också :) Problemet med stenskott på bakskärmarna är ju värst på de bilar med den breda varianten (dvs. alla sexcylindriga samt fyrcylindriga efter faceliften 04.99), de smala bakskärmarna är ju inte lika utsvängda och torde därför klara sig bättre. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
jo jag har undrat det oxå.. jag har alldrig fått stenskott just där... däremot runt njurarna. hörde ni om repr/stenskottsfira lack som Mercedes introducerade? man kanske ska lacka om bilen i MB silver :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag har ej köpt stenskottskydd genom z3solutions utan jag gjorde mina själv. Magnetisk vinyl och lämpligt färgad självhäftande vinyl som motsvarade arctissilver-lacken var allt som behövdes. Min åsikt är att dom hjälper en hel del, och fyller en klar funktion. Har z3 påställd året runt och vinterslask vägar eller sandade vägar har en förmåga att peppra bakskärmarna. Uteseendet kan man ju diskutera... Jag använder inte mina dagligen utan slänger på dom när jag ska på långtur ex. Göteborg - hem till mor och far i Dalarna. Mats |
|
|
Till min första Z3 gjorde jag egna av självhäftande genomskinlig plast... Det blev skitbra och höll fortfarande när jag sålde bilen efter 2 år. Syntes inte särskilt mycket heller. |
|
|
Jag har Z3 Solutions svarta magnetiska stenskottskydd, funger kanonbra. Inga problem med leverans, förutom att de hade kletat på en jättelapp med vad grejorna kostade på utsidan av paketet, så tullen var jag framme och gjorde grejorna dubbelt så dyra. Försök få dem att skicka grejorna så det ser ut som en privat avsändare. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Jag undrar om skydden verkligen gör någon nytta. Har aldrig fått några stenskott som har skadat lacken där och då fick ju gamla 2,8an bla rulla på grusade Åre-vägar en vinter... Jag antar att lacken är tåligare än skydden. Märkte dock att efter montering av spacers så slets det upp ganska mycket skit där.. Däremot så får man framkant av sidotrösklarna sönderblästrade av vinteråkning, liksom som Z3c säger, runt njurararna. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag har märkt ganska mycket bulor i lacken där efter förra vintern, kör även jag med svarta magnetiska skydd i år! Fungerade perfekt att beställa tog bara 3-4 dagar innan de var framme behövde ej heller betala någon tull! /Henrik |
|
|
Om skydden gör någon nytta?!?! Jodu, min bil är helt blästrad där, hade egentligen behövts en omlackering, det syns även på skydden att de får slita ont. Att ni får mycket stenskott runt njurarna beror väl på att ni ligger bakom andra bilar och såsar. ;-) Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Fredrik: Du menar väl egentligen att Du med en 2,8'a inte kommer ifatt några andra bilar... :-) /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.