|
|
|
|---|---|
| Jag har läst på bimmerforums.com att vissa kör helt original US M3:or på 13.5sek på strippen. Hur är detta möjligt? Det är ju knappt att en euro 3.2 klarar det, ännu mindre euro 3.0. Vissa snackar om att det skulle ha att göra med utväxlingen, men det håller inte jag med om. Kanske upp till 100km/h, men efter det lär den inte vara växlad så att den kan väga upp för 80hk skillnad (jämfört med euro 3.2). Det skulle vara om den inte gick snabbare än 180km/h, men det lär den ju göra... | |
|
En sak till: Enligt kvartsmilstiderna så är US M3 lika snabb som euro 3.2. Vidare säger jänkarna att US M3 är väldigt lik 330 i acceleration. Vi vet ju dock att en euro M3 3.2 är mycket snabbare än en 330. Hur går detta ihop? |
|
Lotus Samuel |
Om man lättar bilen och fixar schysst grepp så är det väl inga problem. Jonas Edling åkte ju 13.50 med sin M3E30 på 260hk med tung stereo och alldeles för mycket camber bak. Dessutom tror jag han åkte på gatdäck eller r-däck. |
Lotus Samuel |
Föresten. Vad menas med original? Även original däck? |
| LotusSamuel: Jag vet inte jag ska fråga på BF. Det måste varit de klistrigaste däcken som går att uppbringa... | |
| Om man har slicks så är det ju inte omöjligt kanske blir sån sjuk skillnad!...men endå 13 är sjukt bra för en m3a! låter otroligt! | |
| glöm inte att i usa får man 30hk om man har stor vinge och japs baklysen !!!! fnys!!! | |
|
m3johan körde ju 12.86 med sin chippade M3 3.2. R-däck och chip var väl det som skiljde den från en originalbil har jag för mig. /Anton |
|
|
12.98 va det.. Men man ska inte hålla den tiden som måttstock.. Lådan rasade ju senare på den bilen så, allt har sina förklaringar.. hehe Mvh Per |
|
| Jag körde 13.1 med min m3a på säve jag hade 205 vinter däck! | |
|
Jo men vad är gjort med den då? Mvh Per |
|
Mr M3 |
en orginal M3 3.0 till 3.2 ska ligga på mitten eller höga 13sec repor med en bra förare bakom ratten och sport däck.även 402m kräver en duktig förare inte bara o dumpa kopplingen o gasa precis. andvändade av klistriga däck som tex M/T ET street kräver att du får rätt kopplings slir och start varv rekomenderar ca3.200rpm på en 3.0l annars så dyker fronten o bilen börjar kanin hoppa pga greppet som dessa däck ger.dessa däck är kapabla att sänka era tider rätt så markant. själv har jag med en orginal 3.0 M3 och grymt dålig koppling slagit en chipad impreza sti ca 300+hk dock på gatan o ej klistrad stripp. killen blev rätt så förvånad. |
|
Kan ju säga att om du har M/T däck och vill ha en bra start så kan du ställa dig ganska nära varvstopp och dumpa :) Mvh Per |
|
|
Jag kan säga att har du m/t å 300hk Då är de bara å gasa! Synd att däcken är så stora. kör med 16" 10,50 * 26.. Min bil kör bra på 201 meter mot 402meter. M3an har lagomt mycket hk för dom däcken på vanlig asfalt! Länk |
|
|
Jag körde 13,729 i på Dala airport. 60 feet på 1,974 samt 201 meter på 8,819 Den gången. |
|
Mr M3 |
att dumpa kopplingen med varvstoppet i mer eller mindre. brukar kosta drivaxlar efter ett par starter. |
|
Jag brukar Ligga mellan 2-3 tusen varv när jag dumpar kopplingen. de spinner i 1an och lite itvåan min bästa 60fot 2.088s 200m 8.581 402m 13.187 Bilen är chippad kattersättare och Kn filter. På strippen kör jag med kumo vinter däck 205x16 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.