|
|
|
|---|---|
|
Har hört att orginalspolarna inte orkar med överladdning på M50B25. vad använder ni på motsvarande byggen?? finns det kraftigare som passar istället för original eller måste man ta till skilda spolar + tändkablar... vad fungerar/inte?? "325is..." | |
|
låter konstigt att orginalspolarna på ett DI system som m50 har "inte skulle orka med". Brukar vara grymmt överdimensionerade, jämför tändspänning mot en med enkel tändspole tex m20 så är skillnaden STOR. Dvs bättre högvarvsegenskaper, större gnistgap möjligt. Däremot har jag hört att diverse eftermarknads system inte orkar driva dessa lågohmiga spolar. //Thörn Länk |
|
|
har nu fått bekräftat att flera har kört med originalspolarna utan problem, så det blir nog till att pröva det först. vet inte säkert hur mitt sprut (Dta8pro) tycker om det men andra har ju fått det att fungera hyffsat.. "325is..." |
|
|
*Hoek* Hör gärna av dig med erfarenheter om DTA sprutet... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
heter org spolarna 1 703 360? Hur har det gått med dom? funderar på att använda dom med 2 tändförstärkare |
|
|
M50 spolarna skiter på sej under baret, likaså S50 (samma som M50, bara tändhattarna som skiljer). Däremot lär S38 spolarna klara mer laddtryck, men det har jag inte provat själv. Tändförstärkare och M50 spolar fungerar säjs det, men det har jag inte heller provat än. Going sideways. |
|
|
ok, där ser man. Får prova och se då. Men jag vet inte vilka spolar jag har... Ingen som kan kolla på sina? |
|
|
3.8 spolarna är guld, såna kör jag med. M50 spolar och MSD DIS-4 pallar med ca 5-600hk. www.pure-pf.com |
|
| Funkar spolarna från 3,6:an lika bra som 3,8:ans ? | |
| Fördelare på 3.6...... inga individuella spolar.... | |
|
Haha okej ja då kan det ju bli svårt =) Tackar för svaret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.