|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har en BMW Z3 M Roadster köpt i LA, USA som bara har 240 hkr jämfört med 321 hkr om jag hade köpt den i Sverige. Vad jag inte förstår är vad som skiljer den europeiska M Roadstern från den amerikanska? Bilen känns lite uddlös och här finns en massa jänkarbilar som lämnar en i dammet ideligen. Kan man ändra på hästkraftantalet? Meckarna här pratar bara om hur man kan byta luftfilter plus chipa m.m. som skulle lägga till några hkr, men jag vill ha betydligt mer effekt. Tacksam för svar, Henrik | |
|
Hej, och välkommen till forumet! Motorn i din M Roadster är en helt annan maskin än den som såldes i Europa pga. hårdare avgaskrav. Tack vare lägre utväxling har den dock samma prestanda som den europeiska inom vissa hastighetsintervall. DINAN är ett välkänt företag som har en massa trim till BMW, kolla här: Länk /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Det enklaste är väl att köpa en S50 från en krockad M3 eller europeisk Z3M den ska gå in rakt av och då får du 321bhp och unik spurt 0-100 tack vare den höga slutväxeln som satt i amerikanska M Coupe. Det blir billigare än en Dinann uppgradering. En annan variant är att kontakta ESS och deras amerikanska återförsäljare Davenport tuning i Calgary. Dem har ett nätverk av samarbetspartners i USA. Dem skeppar bolt-on kompressor satser som inkluderar rubbet inklusive spridare, kylning och programmerar om ECU. Kolla www.esstuning.com ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tomas: Om jag har förstått det rätt så bor Henrik fortfarande i LA, så att montera en S50 (om det skulle gå att hitta en!) är nog inte så klokt av den anledningen ;) Lite ESS-tuning däremot vore som sagt fina fisken! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Tack sa hemskt mycket. Jag ska anvanda helgen till och fundera pa de tips ni gav mig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.