AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
920

Trimma BMW Z3

He
7
Henrik!
BMW Z3 M Roadster -98
Hejsan! Jag har en BMW Z3 M Roadster köpt i LA, USA som bara har 240 hkr jämfört med 321 hkr om jag hade köpt den i Sverige. Vad jag inte förstår är vad som skiljer den europeiska M Roadstern från den amerikanska? Bilen känns lite uddlös och här finns en massa jänkarbilar som lämnar en i dammet ideligen. Kan man ändra på hästkraftantalet? Meckarna här pratar bara om hur man kan byta luftfilter plus chipa m.m. som skulle lägga till några hkr, men jag vill ha betydligt mer effekt.

Tacksam för svar,

Henrik
Hittade i varje fall den här infon om vad som skiljer, antagligen har du en M50us B32 i din bil?
Länk
Måste ju gå att få ut mer effekt än 240hk ur en 3,2:a kan man tycka, med andra kamaxlar och en annan motorstyrning som går att mappa "själv"
Dock är ju M50 ett klenare block än t.ex. S50, men det borde gå att få ut mer än 240hk hursomhelst.
Sen är ju frågan hur resten av drivlinan på en US Z3M håller för det.
Turbo eller kompressorkit borde ju finnas?
Men måste du inte passera nåt slags avgastest då och då i Californien?
Eller Arnold kanske har ändrat på de?
He
7
Henrik!
BMW Z3 M Roadster -98
Tack sa mycket for svaret. Jag ska fundera pa vad som ar bast, men det verkar vara en kompressor el super charger som kan vara svaret. Verkar bli ratt dyrt om jag later Dinan gora jobbet. Jo, smog check maste vi ga igenom, tror det ar vartannat ar eller sa. Inte ens Arnold kan andra pa det, men han mer an halvera bilskatten, sa han ar ratt poppis har.

Henrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.