AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
930

Kapa en bil?

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Läser i aftonbladet om M3an som stals och ser att märken som BMW, Audi, Mercedes o Porsche är de som stjäls mest på det viset. Dvs där tjuven knivhotar föraren så han får nycklarna.

Har nån här nånsin blivit av med sin bil på det viset?

Vad gör man sen med bilen? Man kan ju knappast använda den...

nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
Byter plåtar och skyndar sig till estlineterminalen.
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
blev inte han kidnappad p.g.a pengar är miljardärd eller var det inte den

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Han är miljonär!
Och man skulle nog inte göra grejen så stor som den blivit bara pga bilen.
För de andra har dom hittat bilen nu,men inte han...
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
OK mångmiljonär.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Man hittade bilen med nycklarna i. De var verkligen inte ute efter bilen. Extremt sjukt att folk kan göra såna saker.

//Schnitzer

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Schnitzer: Det finns värre saker än kidnappning för att få lite pengar.
Dåligt att blanda in andra personer så de tar skada. Måste man tvunget ha miljoner och inte vilja göra annat än att stjäla dem så tycker jag det ändå bär respkt med sig om man lyckas med en ordentlig stöt där ingen person tar skada.
Ungefär som i filmen Entrapment, klart genialt =)
Eller "Oceans 11".
Buspelle
maverick_750rr: Det kan väl ändå aldrig "bära pespekt med sig" att stjäla andras pengar eller saker!
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Alla former av brott är ju förkastliga. Men nog är det en viss skillnad på att förskansa sig pengar genom att mörda, kidnappa eller hota folk jämfört med en elegant kupp à la gentlamannatjuv. Jag tänker närmast på saker i samma anda som Rosa Pantern eller Jönssonligan. Ninjadräkt, såpa, armborst, mekanisk arm och rep samt ljudlösa rörelser och undvikande av eventuell vaktpersonal. Inga vapen, endast list.

///M som i M52TUB25!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
nulle...lite tråkigt med sånna som du, som har fördomar mot Estland....
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Respekt när man stjäl pengar????

Hur f_n är man navlad om man påstår något sådant!

Ursäkta men jag blir riktigt irriterad när dylika undertoner kommer upp som Maverick_750i uttrycker!
Det patetiska är att samma typ av människor som förhärligar att man stjäl från någon annan, blir jätteupprörda när någon snott deras lättmetallhjul eller navkapslar...

Att det sedan är ännu mer illa att kränka en människa genom att utsätta honom/henne för påtaglig dödsångest i en kidnappning är iofs en annan sak, men det gör inte att man får "respekt" när man stjäl något utan att skapa dödsånges hos offret!

Snacka om loosermentalitet!
Bara för att man inte har förmåga att själv tjäna ihop pengar, är det OK att sno dem från någon annan som lyckats. :o(

Jag hoppas verkligen att det var en olyckligt vald formulering som misstolkades...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Det bär inte respekt med sig att stjäla om ingen tar skada!
Och hur vet man att ingen tar skada? ok inte fysiskt men ekonomiskt så tar man banne mig skada!

Hollywood filmer som Entrapment är bara sagor.
Lyckas du med en Jönsson-ligan kupp är det bara att gratulera!

Då är du värd pengarna ;)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Kompisen blev av med sin tokputsade och fintrimmade Subaru Impreza på det sättet för ett par år sedan. Den medverkade senare i en bankomatsprängning och hittades sönderkörd och mattsvartrollad med falska skyltar.
Han blev hotad med pistol utanför en kiosk när han väntade på sin kompis. I Stockholm.
nu
130
nulle
320i Touring -06
328i Coupé -96
mosse:
Vad har jag sagt för dumt om Estland?

Snabbaste vägen från Stockholm österut går via estline, var bilarna tar vägen sedan är en annan sak, jag har aldrig påstått att det rullar en massa stulna BMW i Estland.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
nulle

Sant! sorry! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.