|
|
|
|---|---|
|
Undrar om växellådan till M5E39 är specifik för denna bilen eller finns den i andra modeller? | |
|
Det undrar jag också. Passar den t.ex. 850CSI, M3 3,2 och M5 -95? //Schnitzer |
|
| Den finns nog inte i andra modeller, men allt kan man få och passa med skosked och vaselin:) | |
|
Min tanke var om den från tex 540 passade. Båda mororerna baseras på samma block. Eller kanske M5-lådan är extraförstärkt? |
|
|
Växellådan (från Getrag) sitter oxå i M3 E46. mvh |
|
|
Vad blir resultatet om man tittar i reservdelskatalogen? Leif L |
|
| Lådan sitter väl även i Z8 | |
|
Japp, i Z8:an också. I alla fall stod det så på en sida på internet. //Schnitzer |
|
| Samma låda i M5 E39 som M3 E46?! Låter konstigt att samma låda skulle passa två så olika motorer... Ska kolla ETK | |
|
Enligt ETK är det helt olika reservdels nummer på M3 och M5 växellådorna. Också Z8 har ett annat reservdels numer... Varför om delarna skulle vara samma??? |
|
|
Det är samma Getrag type 226 växellåda fast i lite olika versoner (utväxling, infästning, mm) som sitter i E39 540, E39 M5, Z8, E46 M3, Alpina B3, m fl och därav de olika artikel numren. /RS2 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
SGS420G= Getrag 226/6 för övrigt dom RS2 upplyser om. ///MVH Hasso Länk |
|
OK, då hänger jag med, det var den skillnaden jag också menade, att den kan ju inte vara exakt likadan i utväxling, eftersom en 6'a och en 8'a har ju helt olika effektregister, |
|
|
Hur är splinesen mellan dessa lådor? M3 E46, M5 E39 och är det samma som M3 E36? |
|
|
Ingen som har mer koll nu på splines etc? Någon som vet hut mycket vrid dessa lådor är specade till att de ska klara? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.