|
|
|
|---|---|
|
hej allesammans har fått tag på en ny vxllåda till pärlan jag har förstått att det ska vara dextron 111 men undrar om det går lika bra med biltemas at olja | |
|
Det räcker med Dexron II till ZF 4HP22, men du kan även använda Dexron III då den har bättre klassning och inte nämnvärt dyrare. Biltema ATF finns i båda klasserna, vet inte hur bra den är. Jag har den i min 750 (Dexron III). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu vet inte jag vad ZF 4HP22 är för någon låda men om det är en elstyrd automatlåda så tror jag att det spelar stor roll om man använder Dextron II istället för III. För Dextron III är anpassad för elstyrda lådor. detta gäller i alla fall på Chevrolet. Tommy |
|
|
det är en 4 stegs med en massa elekrtonik i 7 eller 8 polig vxllådskontakt och tre körprogram om det hjälper nåt är du säker på att lådan heter så var inne på en annan tråd här och jag fick för mig att lådan heter eh på slutet eller he men jag vet inte bilen är i alla fall en 735 ia 87 års men vi provar biltemas dexron 111 så får vi se kan ju alltid skölja ur den med den innan jag byter filter och servar den nåt mer jag bör tänka på när jag ändå byter filter |
|
|
Dexron II fungerar till EH-lådan ZF 4HP22EH, den enda lådan som sitter i 735i E32: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har för lite på fötterna för att gå i klinch men om man använder fel olja i en ellåda så kan den få totalspunk. En av de få gånger jag lämnat in bilen på verkstad så hade de i fel olja i min 745:a då fick lådan ett eget liv. Dessutom så glömde de att ha i tillsatsen för diffbroms till bakaxeln vilket också blev lite lustigt. Automatlådan fick jag skölja ur med mängder av "riktig" olja innan den började uppföra sig normalt igen. Tommy |
|
|
Jag har Dextron III i min låda, köpt på BMW. Det var den dom sa jag skulle ha. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
svardska |
Odal! 28;- litern. AGROL dextron 3 pallbockar kan man köpa på biltema! MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.