|
|
|
|---|---|
|
Behöver ha reda på timingmåttet för inställning av pumpen på min tds -92:a. Jag funderar också lite över dom tre tempgivarnas funktion på toppen, köpte nämligen en beg. motorelhärva. Den har bara kontaktstycken/kablar för två givare, men jag har tre givare på min topp. Vad jag tror är att den främre givaren är till mätaren, den andra till ecm:en och glödningen. Men vad kan den tredje vara till ? Tacksam för svar. Oskar N | |
|
Finns det ingen som har några ideer ? Tänkte nämligen byta pump under helgen. Hoppas på några svar. |
|
|
De vill tydligen vara på den säkra sidan: Länk |
|
|
Cyl 1 i ÖD, Dorn i svänghjul 0,95 + - 0,2mm Om kamkedja mindre än 20.000km 0,90 + - 0,02mm |
|
|
Tack för svaren ! Då är det bara att börja ställa in.. Hoppas, hoppas bara att den kommer börja gå bra när pump och elhärva blir bytt. Nej tacka vet ja den gamla 524:an, gick från 23000-51000 mil helt utan problem. Inte som tds:en direkt!!! |
|
| Ursäkta 0,95 + - 0,02 skall det vara, alltså + - två hundradelar | |
|
Hej!! Undrar lite vidare om dornet man "sätter" in i svänghjulet. Hur ser dornet ut!? (längd och diameter) Vart exakt monterar man in det !? Vad menas med måtten: 0,95 + - 0,02 (20.000km) Tror du att man behöver specialverktyget som låser kamaxel när man monterar kamdrevet, eller går det utan?! vänl.../Staticmove |
|
|
Är det lyftet på pumpen som ska vara 0.95mm vid öd? Vart mäter ni det? |
|
|
Är det kritiskt vart på varvet man kopplar på kedjan? Dvs är pumpen styrd sekventionellt eller räcker det med att ställa in lyftet på pumpen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.