|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska ev iväg med en bekant och titta på en 535 e34 -89 imorgon. Vore tacksam för lite snabba tips om bra grejer att tänka på. E inte så hemma på den modellen själv. | |
|
Tjena! Hade en sån i sommras....det som krånglade för mig var att den vandrade i temp, och blev aldrig av med det problemet trots luftning. En annan sak som jag inte gillade med min var att den drog alldeles för mycket soppa.....men troligtvis var det nåt knas med min. Så åk gärna runt och "puttra" lite och stå på tomgång så att du ser att den håller sig på rätt temp. Sen kan du ju kolla efter glapp i framvagnen.... ///Robban |
|
|
Har motorn gått runt 20,000 mil är det ett klart plus om kammen är bytt. Det är väl ungefär den som slits på M30-motorn om den är väl skött i övrigt så vitt jag har förstått.. Det är väl en av dom större utgifterna annars... Länk |
|
|
3,5 Liters motorn bara går och går..... Min fars E32 3,5L har gått 51.000 mil, och det har inte varit särskilt dyrt om man ser till milen. Bara grejerna har varit skötta och sedan sköts så är det ganska lugnt. //Schnitzer |
|
| ok. tackar. Tydligen skall den aktuella bilen bara gått knappt 12 000 mil. | |
fjamsetramsa |
Rost vid tankluckan.. |
|
Det är lika roligt varje gång man får höra att kammen är dålig vid 20000mil, beror som sagt till 100% hur den har skötts, 535an hemma har servats som den ska, snart gått 23000mil tar ingen olja, läcker ingen olja, kammen är väldigt fin och motorn går jämnt och väsnas inte onormalt. 3.5liters spisen är gammal och omodern på många sett och låter alltid på ett lite speciellt rått sätt, men i förhållande till dess ålder är förbrukningen väldigt bra, inte mycket mer (kanske någon deciliter) än en volvo 740 från liknande årsmodell sålänge bilen sköts och körs normalt, kör man mycket statskörning och gasar hårt framstår naturligtvis svensonbilar som Volvo 740 som rena spargrisen då 535 inte sällan kan vilja ha mer än 2l milen, speciellt då den har automatare. -kolla upp rost vid tanklocket -rost vid sidoblinker om det är tyskimport -rost bakluckans nedre kant -rost vid nummerplåtsbelysningen (vanligt) -rost under dörrkanterna (vanligt) -rost nere vid främre skärmarna där grus har blästrat -rost vid motorhuvens framkant pga dåligt lagade stenskott |
|
|
Tja! Håller med FRIFART om bensinförbrukningen, kom ihåg att om du kör lugnt (som precis efter en fortkörningsböter) dricker den inte mycket i förhållande till storleken och åldern. (Min farsas v70 awd ligger strax under). Drar du på mycket i stadskörning går tankmätaren nästan lika snabbt som varvräknaren ;) |
|
|
12.000 mil låter skumt lite för en -89. Då ska den vara i superbra skick. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.