|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bytte glödstift den 23/12 inför julturnen till släkten. Gav upp efter tredje burken då jag inte hade tid att lossa insuget. Sedan dess har den startat fint, men nu var det någon som sa att om man inte byter allihop så blir de nya snabbt lika dåliga som de gamla. Stämmer det, och i så fall varför? MVH Vorsprang dürch Wirkungsgrad. | |
|
låter inte speciellt troligt att de nya stiften ska bli dåliga av att det sitter några gamla kvar,men varför inte byta alla när du ändå håller på. Jag bytte glödstiften på min för någon vecka sedan och det tar inte längre tid än ca 10 min att skruva bort insuget. Nya tätningar till insuget kostade 5 eller 10:-/st på bmw. |
|
|
Jo, jag har nya tätningar redan, men hann inte då, och sen har det liksom inte riktigt blivit av. Min sagesman om glödstiften spekulerade om att det kunde bli fel spänning till de nya, eftersom stiften är seriekopplade. Fast det låter lite otrolig, det håller jag med om. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
det är ju att motståndet i stiften varierar...därav kommer dem få olika effekt...vissa värmer bättre än andra... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
| att glödstiften är seriekopplade är inte sant eftersom varje stift bara har en elektrisk anslutning och jordas i motorn.Parallellkopplade skulle jag vilja påstå. | |
|
Ok, jag trodde de hade samma kabel allihop. Men är de parallella har jag svårt att tro att det skulle spela roll om man byter en eller flera? Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.