AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
790

Competition Package m3e46

Någon som har artikelnummer och namn på fälgarna som ingår i Competition Package till m3e46.

Är inte det CSL fälgarna?
Isådanafall finns artikelnumrena här Länk

Här finns en kille som fått sin M3 med det paketet levererad precis: Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det är samma M127 Cross Spoke på både CSL och Competition Package (ZCP) men fram fälgarna är 0,5" bredare på CSL. Och för att krångla till det så har BMW ändrat artikel numret på CSL bak fälgarna men det är samma som på Competition Package.

/RS2
852
Sörpan
325xi -02
Sklijer det inte i vikt också?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Vad menar du med skiljer i vikt? Eftersom framfälgarna skiljer en halv tum i bredd så skiljer det också lite i vikt. Men annars är det exakt samma fälgar på CSL och i Competition Package.

/RS2
är inte cslfälgarna större
Bakfälgarna är samma men CSL framfälgarna är en halv tum bredare.

/RS2
Det är helt olika artikelnummer på fälgarna,enligt uppgift från bmw sverige är det inte samma fälg,men de har ju haft fel förut.

Om man tittar noggrannare i BMWs reservdelssystem (ETK) så ser man att artikelnumret för bakfälgarna till CSL har ändrats (E = can no longer be delivered by the factory, i.e. discontinued) till ett nytt och detta nya numret är exakt samma som för ZCP. Framfälgarna har natrurligtvis olika artikelnummer eftersom dimensionerna är annorlunda.

/RS2
ZCP är ca 1000kr dyrare!!!!! (för komplett set)
Enligt uppgift från bmw är det inte samma fälg citat "det är en liknande" denna uppgift förekommer även på m3.regestry.com, men som sagt de har haft fel förut.
Jag tycker bara att ZCP fälgarna borde vara billigare/samma pris.

Har du kollat priset för de olika artikelnumren? Att ett komplett kit skiljer i pris kan ju bero på olika däckspriser eller att fälgarna är prissatta vid olika tidpunkter (valutakurser).

/RS2
Jag har inte kvar priserna på cslfälgarna men zcp=
Framfälg 3916+ moms Bakfälg 4220+moms.
Csl var 19xxx sek.

852
Sörpan
325xi -02
Vad gäller vikten menar jag att det kan vara olika material i fälgarna.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.