|
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! ringde rigo bil å frågade om en service av min bil = byte olja i bakaxel byte olja i växellådan tjustera ventilerna byte stiften byte luftfilter byte olja + filter byte av beläggen runt om byte av bromsvätskan. arbetskostnaden utan delar vill dom ha 4,900kr ink moms vad tycker ni om de? |
|
Jag skulle ta in mer "offerter". Håkan |
|
|
låter väl ganska rimligt, rätt mkt de ska göra ändå men 4900 tusen är rimligt jämför gärna med en Aukt-Bmw verkstad.... Du Kommer tycka att 4900 är mkt billigt... De ska väl ha ca 2500 för byta olja och filter el har jag fel :) - Livet är som en berg o dalbana |
|
bmw,m3 |
byte olja och filter på min bmw 740 e38 ink jobbet olja + filter 985kr för en månad sen på bmw. Mvh |
| Gör det hos bmw och du hamnar närmare 7000 kronor | |
parolof |
rena rånet, dom borde skämmas, tar högst tre timmar att göra för ett proffs och då har jag varit generös |
bustorp |
parolof: Så himla generös var du nog inte.....Ventiljusteringen måste få ta lite tid om det ska bli bra + att det tar en stund att göra rent bromsarna, det är inte bara att slänga dit nya klossar. I a f vill inte jag ha det så. Power is nothing without control! |
parolof |
vad då tar tid för att bli bra?, det finns bara ett sätt att göra det, ok, 4900.- för jobbet, säg strax under 1000.- timmen, aldrig det tar fem timmar för den servicen, rena rånet!! |
bustorp |
Det finns fler sätt, noga o slarvigt till att börja med. Toleranserna vid ventiljustering är så små så det är viktigt att det blir exakt. Vi pratar hundradels mm, eller hur? Ska det vara 0,25 så ska det, inte 0,20 eller 0,30. Jag betalar för 0,25, inget annat. Jag vill nog hellre ha en service riktigt gjord och betala nån spänn mer än halvslarvigt bara för att det ska bli billigt. Det kanske är fel av mig att lägga mig i då jag gör allt jobb själv. Power is nothing without control! |
|
Jag skulle ha bytt olja i bakaxel, byta stiften, byta luftfilter och bytt olja+filter själva så att man sparar in 1/3 av jobbet. Tycker att 5000 är för mycket. Men det beror på hur tät man är och/eller hur villig man är att göra en del själv. |
|
bmw750@ |
hade bytt oljorna själv samt bromsarna..det tar ju tid att plocka ner ,rengöra,smörja o sedan dit med nya belägg... Sedan hade man lämnat in den för ventiljusteringen o bromsvätska..... Fast det e klart "stämpel" i boken vill man ju ha... vad låter om natten??jo alla som sover dåligt för att dom inte har en bmw |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.