AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.333

Flytta färddator å ersätta med steroe?

"a
104
"aka"
325i Cab -94
Tjena.
Kan man flytta färddatorn till det nedre facket där jag nu har en"mynt" behållare??
Vill nämligen ha en skärm i orginal stereo uttag och sedan såtta steroen där färddatorn sitter..
skulle detta funka eller e det jätte mycke jobb??
//
AkA
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Bakom färddatorn går en massa kanaler och sånt, det blir svårt att få in en stereo dit utan att lägga den i vinkel. Jag håller som bäst på med samma sak.
"a
104
"aka"
325i Cab -94
E det samma oavsett vilken färddator man har??
jag har nog den minsta (mint funktioner).
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Jag tvivlar på att du alls kommer att ha rum för både färddator och en spelare i det utrymmet, men är inte säker.

Prova demontera färddator och ta dig en titt bakom, är enklast så.
Du får aldrig rum med stereon där din färddator sitter orginal. Har provat det själv.

"a
104
"aka"
325i Cab -94
Hmmm.
Undrar var man kan klämma in den då....
några idéer?
ne
165
nedde
320i -06
Jag tog loss min färddator (lilla) och även myntfacket där nere och det var ju lite utrymme där, har tänkt mig precis samma sak som dig. Att ta loss färddatorn och myntfacket tar 1 minut. Ryck bara ut färddatorn först, sen är det bara att "dra upp" myntfacket så är det ute. Hoppas det grejjar sig, för då gör jag samma sak till sommaren.

MVH //Nedde
"a
104
"aka"
325i Cab -94
Hehe,
Nedde, hade du tänkt att jag skulle vara försökskanin? ;-)
jag ska ut till bilen på lördag å kika detta.
Du får ju rum med en 7" skärm där färddatorn+myntfacket sitter. Finns en hel del som har gjort det härinne.

MVH
ne
165
nedde
320i -06
"aka":
Självklart! Man måste vara steget före ;)

Dubilidu!:
Jo visst kan man det, men växelspaken lär ju störa sikten en aning om man har den där. Blir den inte alldeles för lågt monterad. Själv hade jag tänkt mig en utfällbar skärm.

MVH //Nedde
ca
55
cab325
523i -96
325 cab -94
Hm, låter som en intressant idé, har just ryckt ut färddatorn ( med pixelfel)

Jag såg att det kostar 2900 kr. att laga displayen.

Jag lurar på två alternativ...

Alt.1: Ersätta ( den gamla) blåpunkten med en modern stereo med dvd och lägga en bildskärm där myntfacket/ färddatorn var. Kanske man kunde ha gångjärn på displayen t.ex. i botten så man kan placera ett myntfack bakom skärmen ( som en askkopp ungefär).

Alt 2: Ersätta färddatorn med ett apr tre små mätare, t.ex. klocka och
amperemeter, och få till en "klassisk" look

Vet nån ifall "check"-lampan i instrumentbrädan drivs av färddatorn. Skulle vara bra om inte check-lampan lyser när man inte kan kolla felorsaken i
nån display som inte finns mer.

En annan fråga är ifall något annat påverkas av datorn?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.