|
|
|
|---|---|
|
Tja! ja undrar över en sak..Jag har en 323i e21 å ska köpa nya fälgar snart, men vad jag undrar är om man kan få in 16*9 fram?? bak går det men går det fram?? eller måste man "rolla" ut skärmen för att det ska gå in?? att det blir lite trögt att styra med 9tummare utan servo är en annan sak;) /Tobe | |
|
ingen som vet:) /Tobe |
|
|
Blir nog väldigt trångt med 9x16, troligen tar det i skärmkanten när du svänger, kan t.o.m ta i bak om det är fel offset. Lite beroende på däcksbredd men under 215 är inge bra o gå på så breda fälgar, helst ska du ha 225:or Har du köpt fälgarna redan? vet du offset? ///Magnus |
|
|
Nej jag har inte köpt några fälgar än..undrade om det gick in 9" bak för jag har sett några e21:or på nätet med 9" breda fälgar bak å det ser riktigt bra ut men dom kanske har byggt om lite, skulle inte tro det men. fram kan ja förstå att det inte får plats, blir nog redigt trångt..för att inte tala på hur trögt det blir att fickparkera med 9" däck fram utan servo hmmmm..vilken ofset ska jag behöva bak för att kunna ha 9" tror du? fram tänkte jag ha typ 16*7 för att det inte ska gå så trögt att svänga i låga hastigheter och att det blir nog snyggare så /Tobe |
|
|
Ja, 7,5 x 16" fram och even. 9x16" bak med offset 30 på bakfälgarna ska nog funka fint! Men bilen rullar tyngre ju breddare fälgen/däcket är! ///Magnus |
|
| låter låvande! ja bilen rullar lite tyngre med så breda däck, men så är ju också bakänden enormt lätt /ännu lättare till sommaren)å den bara spinner 1an 2an å lite 3:an med dom smala däcken, vill ha grepp i baken.. | |
| En kille jag känner till hade eller kanske har fortfarande Kosei 17" 235or har jag för mig, kommer ej ihåg profilen på sin 79as 323E21 (Alpina). Jag vet ej exakt hurvida de tar i eller inte, men då jag åkte med (gick fort ca 500hk då) så gjorde vi en u-sväng och det gick fint. | |
|
okej, det verkar vara lungt med 16*9 bak o man tom. kan ha 17" 235or bak..gött! /Tobe kärran- Länk |
|
|
Lungt o lungt, allt handlar om att offset på fälgen är rätt. Och bara för att det är 235 säger inte allt om fälgbredden, kan vara 8" likaväl! Men det bör gå in 9" bak med rätt offset. ///Magnus |
|
|
Jag har lyckats klämma in 225/55 15" bak, och det funkar utmärkt. Fälgarna är visserligen bara 7,5" breda (BBS-split), men det ser riktigt fett ut. Fram sitter samma fälg, fast med mer normala 205/50. Man ser att det finns plats för bredare däck bak, men då gäller det verkligen att man har rätt offset. Däcken jag har bak nu har ju helt fel rullomkrets, så hastighetsmätaren visar helt fel, likaså blir ju inte accet lika bra, men det ser cooolt ut, bilen liksom lutar framåt. Provmontera fälgarna med däck på, innan du köper, så du verkligen är säker på att dom får plats. Det kan skilja lite också ifall du har andra dämpare och fjädrar bak. Jag var tvungen att höja bilen bak för att få plats med dessa däck. (Det sitter ställbara bilstein sprint bak, vilket gör att man kan höja och sänka fjädertallriken) Lycka till! Mvh Johan. |
|
|
ok..tack för hjälpen gubbs, jag får försöka hitta fälgar med 30 offset å testa om det är möjligt, lite svårt att hitta fälgar som passar e21, hunderar lite på beg OZ Futura eller beg BBS RS split.. dom fälgarna passar fint men det svårt att hitta begnagnade fina OZ, BBS 16*9" + 16*7.5", 30 offset med 4*100 mönster he he..jaja bara att leta, finns väl i tyskland om inte annat.. /Tobe kärran- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.