|
|
|
|---|---|
|
ska kanske köpa en 318is Coupe -92 21.000 mil. Pris på en sån? Vad ska jag kolla efter? Han sa nånting om rassel i kamkedjan! är det nåt dyrt o svårt ? Väldigt tacksam för den hjälp ni vill ge mig.... Mvh Lasse.... | |
|
Här har du läsning i mååånga timmar framöver. Länk |
|
parolof |
Förra ägaren på min 318IS -92 bytte kamkedja,spännare m.m 2003 totalt 9700:- på Autovation i Gävle, så pruta hårt på den du tittar på! |
| Vad kostar delarna? Kan man göra det själv utan allt för stora bekymmer?? | |
parolof |
ska kolla fakturorna när jag kommer hem |
Mr_Knight |
Inte alls säkert att du behöver byta kamkedjan för att det raslar.. det beror på hur mkt det rasslar, troligast räcker det att bara byta sträckaren. (betydligt billigare) Mitt tips är att du åker med bilen till en verkstad och hör vad de tror, sträckare eller kedjebyte? Är det kedjan bör du pruta saftigt om du bums vill ha bilen.. (hade en nissan primera gt där skulle nissan ha mellan 16 och 18" för Jobbet!!) I övrigt vad det gäller bilen så är det som med alla andra bilar, kolla skicket Och så att det är ett jämt, realistiskt slitage på allt i förhållande till miltalet.. //Martin BMW -Äg den, Kör den, Njut den! |
parolof |
Kedjespännare 293:- + packning & skruv 23:- plus moms. Kedja plus en massa som jag inte orkar skriva upp;-) 3160:- plus moms, år 2003 (inklusive ny olja) |
| Nån som vet om det är svårt att byta det? Kan jag göra det själv eller måste den in på verkstad? | |
|
Det är väl inte så lätt? Man måst väl lyfta motorn eller? |
|
Mr_Knight |
En polare bytte på sin saab, då var det i princip bara att dela på den gamla och koppla på den nya för att sedan dra igenom den nya om du förstår.. det beror på hur trångt det är, (vilket jag tycker inte borde vara några större problem när det är en 318...) Sen är det ju inte direkt så att man vill chansa med sånna saker, en kugg fel och.. mindre kul! |
|
Om ni bytt på en saab el dyl, skriv då inte. jag vill veta om du har gjort det på e36 motor 1.8 liter 16v inget annat. Jag har gjort det på andra bilar så jag vet vad det innebär. |
|
|
om vi hoppar över det där med kedjan ett tag så kan du få lite andra saker å tänka på innan ev köp Länk |
|
parolof |
Intressant länk, men man undrar ju vad det är för gök som skrivit det hela " Anledningen är att olika människor gillar olika lukter. Inredningen i kupén har en lukt som inte tilltalar mig. Jag undrar hur mycket forskning som bilfabrikanterna lägger ner för att behaga bilköparens sinnen?" Första gången jag hört någon klaga på att lukten på bilen är fel, jösses:-/ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.