AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.463

Nu börjar bygget va klart! (Bilder)

Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tjenare,
nu börjar mitt ljudbygge i E36 snart vara klart. Lite finlir ännu, men inget stort.
Har gjort allt själv, med lite hjälp av en polare. Har byggt i glasfiber, trä och lite allt möjligt. Detta är mitt första bygge, men jag är ändå ganska nöjd. Ska ännu installera lite lampor å sånt, då nästa studiestöd kommer. ;)

Säg gärna vad ni tycker.

Länk

Ps. hann inte dammsuga innan jag tog bilderna, så det syns mycket slipdamm och annat skräp. Dessutom regnade det.
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Bilen går dessutom att återställa till originalskick på några minuter, reservhjulet går att använda och man kommer åt att byta brännare på bakjlusen! :) Funktion framförallt!
Najs med kardantunnelslösningen!
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Tack.
Bilden är taskig, mycket bråte å så.....

Jag råkade köpa på mig ett par 5,25" för mycket, så då måste jag ju hitta nåt ställe att placera dem på. Hade redan bytt ut de nere vid golvet och trixat in ett par i framdörrarna så kardanen var ett bra ställe tyckte jag.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Kul grej med kardanlösningen, men sabbar inte den ljudbilden?+ Du skriver att det är 5,25" där så det torde väl vara mellanregister Du kör i de högt??

Hur funkar det med basarna bakom delvisst öppen plexi?? Blir det inte vinljud, skrammel etc..

Annars, snyggt gjort!!

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
5,25 orna störde först ljudbilden, men de är kopplade så att de går att ställa ner. Själva centrumet i högtalaren är dessutom vridbart så de går att vrida neråt. Jag tycker de kompletterar resten av högtalarna bra, OM de är rätt inställda.

Plexit över basarna funkar fint. Jag har dragit in kanaler genom hatthyllan från baslådan, så plexit hjälper i princip till att få in mer tryck i kupén, nåt som ju brukar va ett problem på E36. Det är ordentligt fastskruvat och dessutom
5-10cm från basarna, så nåt skrammel blir det inte.
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Snyggt bygge! Kul med lite Svenska e36 som gått ett steg längre...
Har du dragit portarna genom hatthyllan lr kör du sluten låda?

Vet du/ngn om man kan ha en basreflexlåda som spelar i bagaget men med portarna riktade upp mot hatthyllan som då är typ "ventilerad" om man säger så??? Fasfel???

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Be
533
BeemerFInne
BMW E36 -92
Dessvärre är det inte en Svensk E36... :) Hon (bilen) pratar finska.

Har dragit upp portarna en bit mot hatthyllan, men inte helt igenom. Tog bort lådorna under hatthyllehögtalarna då jag bytte dem, och portarna slutar strax under hålen så att säga. Svårt att förklara.

Angående basreflexlådan vet jag inte mycket. Kanske finns nån annan som vet?
Har haft samma tanke angående kardan lådan du byggt!
Funderar själv på en sådan... fast lite större... lite av ett arm stöd för dom där bak!
Kul och se att någon lyckats med detta!
Då vet jag att det är inte slöseri med tid att försöka sig på det =)
Funderar själv på en mindre bas och ett framsystem där bak!
Dvs i stort sett kommer ljudet i min bil då att bestå av 5.25" framsystem, 5.25" framsystem i orghålen (hatthyllan)
dubbla 12" basar i skuffen med dubbla 2½ reflexrör genom hatthyllan...
och sedan kardan lösningen med nåt mindre i tex 2st 4" högtalare och nån mindre bas! Och ovanpå basen ska det va ett armstöd! med en glipa på ca 3-4cm ner till basen! så att luften kommer ut!
det har varit min plan nu i ca 6månader... Men men... har itne lyckats få ut tummen ur ... =P

Shake That Ass
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.