AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
552

Min första BMW är snart i hamn!

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Hej,

är nu mycket nära att köpa min första BMW: Nämligen en 523 -96 10 000 mil, svenksåld, silver, svart inredning, multiratt, regnsensor, sommar/vinter hjul, 15 alu på sommardäcken, inget utöver den vanliga utrustningen. Två äldre herrar som ägt den innan mig. Finns inte ett märke på bilen och det går inte att se att någon suttit i den. Naturligtvis är den fullservad. Hur mycket ska jag betala för denna?

en import på dom milen, förutsatt att dom stämmer får du nog hosta upp 130-140 000:- Kan tänka mig 10 000 till? Tycker att när det närmar sig 160 dyker fler modeller in i bilden(om man inte vill ha större motor kanske mer utrustning lockr) Men man skall gå efter känslan. Bilen låter ju superfin, det skall man inte sticka under stolen med. Så betala efter förmåga och känsla.

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
så bra.. då vågar knappt tala om hur mycket jag antagligen får köpa den för, men det är mindre än 125' ;) Har letat bil i ca 3 månader både import/svenskt men denna bil var den absolut finaste jag hittat, att det sedan inte är skinn eller ex taklucka struntar jag i. En bil (BMW) med detta skick kommer jag antagligen inte att hitta igen! Har kollat med "gubbarnas verkstäder" och det var ingenting att anmärka på där, ett batteri och en vattenpump som var bytt!

LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
160.000 kr för en -96 är på tok för mycket även för en sv såld.
Nästa år kommer det en ny modell tänk på det.
125.000 kr är nog lagom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.