|
|
|
|---|---|
|
Har bytt motorkabelhärva i min 325 e30 efter en mindre brand, nu har jag ingen gnista på stiften. Det finns ström fram till tändspolen. Bytte vevaxelgivare för jag trodde det va den som spökade men har fortfarande ingen gnista. Har även kollat styrbox med en annan.. ' Nån som har någon ide? Mvh Linus | |
| Ingen? | |
|
Har du gnista på tändspolen om du kollar med ett tändstift mot en jordpunkt? Allså kabeln som går från tändspolen till fördelarlocken! Jag hade ett ungefär liknande problem efter att jag bytt motor i en e30... Men det visade sig att det var ett av huvudreläna som spökade... Det längst fram av de tre som sitter under skyddskåpan vid lmm... Fick inte konstant ström när tändningen var på så jag tjuvade den och sen dess funkar den klockrent! |
|
|
Har spännig fram till tändspolen men ingen gnista mot jordpunkt. har testat att byta tänspole, får ta och kolla med direkt ström! För min bränsle pump går inte heller. Hur gjorde du när "tjuvade" strömmen? Mvh Linus |
|
|
Bara mäta fram en kabel som har konstant ström när tändningen är på och dra ifrån den till slutande kontakten på relät! Så gjorde jag och det har funkat nu ända sen motorbytet! Då är det samma problem som jag hade! För bränslepumpen gick inte på min heller, då den inte fick konstant ström vid påslagen tändning... Det var då det främre av de tre reläna som strulade... Sitter just nu på uppdragsorten, om du orkar vänta till nästa helg så kan jag ta ett kort och skriva mer omfattande hur jag gjorde, men just nu så är jag 40 mil i från bilen. |
|
| har nog samma problem ja med. ska pröva ett annat relä. verkar vanligt | |
|
Det funkar nu!!!! Tusen tack stensth! |
|
|
Nyström L: Var ska jag skicka fakturan? *ler* Gött att det funka! |
|
| Jag bytte huvudrelät + Bränsle relät. sen starta den direkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.