AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.372

E90 330 Turbo och E90 M3

Sida 3 av 3
kanske m3 e90

Länk
ElNiko,

bmw_chrille har (som vanligt) rätt, motorerna utvecklade tillsammans med PSA är avsedda för montering i MINI, INTE i BMW.

BMW-motorerna är ju främst avsedda och konstruerade för längsgående montering medan MINI av föreståeliga skäl har motorn tvärställd.

Någon BMW med turbomatad motor tror jag inte att vi kommer att få se. Jag hade personligen dock gärna sett en turboversion av den träiga N44B20 som sitter i 120i och E90 320i.

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
ch
54
chip
325i -94
jag personligen tror inte att turbo och kompressor hetsarna förstår hur viktigt varumärket är för att sälja en produkt.

jag hoppas bmw aldrig mer bygger en överladdad bensinare.

det bmw visar med att köra utan överladdning är att de som köper en bmw köper den för att de verkligen gillar bilen som den är.

orkar inte skriva mer nu.
El
338
ElNiko
325iT-92
bmw_chrille:

Som jag har förstått det skulle väl de nya motorerna använda sig av valvetronic...
Är inte den "nya" fyran i 1:serien bara den "gamla" fyran med lite ny elektronik och annat "finputs" i stort sett?

Kalle Hansen:

Är det någon större skillnad på om motorn ska sättas på tvären eller ej?

I frågan hurvida bmw BORDE överladda eller inte kunde jag inte bry mig mindre, men det vore ju trevligt med åtminstonde en bakhjulsdriven familjebil med överladdning på marknaden : )

/Niklas
ElNiko: Merca AMG har ju överladd och familjebil. Men du kanske syftade på BMW...?

/Johan

Min bil: Länk

El
338
ElNiko
325iT-92
Johan99:

Sant
Men jag syftade nog inte på riktigt så extrema bilar, utan snarare på fördelen liten lätt motor, men finfin effekt..

Tänk er en 120 turbo coupe med sådär en 200kusar... mmm..

/Niklas
El
338
ElNiko
325iT-92
Johan99:

Kom föresten på att mercedes nu mera har sina trevliga 2,0k och 2,3k.. man kanske skulle ta och gå ner sig i mercedesträsket : )

/Niklas
Olof: Jag vet inte om du menar just 330 när du säger att det vore bättre av BMW att överladda en sexa. Men, en överladdad 3-liters sexa kommer som sagt utan större ingrepp att hänga på kommande M3. Då biter ju BMW sig själv i foten.

Fast vi vet ju att det räcker med överladdade fyror för att köra ifrån M-bilar :)

Fast`n Loud Turbo Proud.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Är det någon som sett några bilder på M3 E90?

ElNiko: Ja de har ju det. Är lite sugen på en Merca nästa gång. En E55 AMG Kombi. 476hk är fränt i en kombi :))

/Johan

Min bil: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.