|
|
|
|---|---|
|
Ja som frågan lyder, hur sitter den fast? Tycker att min låter lite är jag kör i ojmnheter ibland, samt om det har kommit lie is/snö längst ner på bakrutan. Det knarrar lite o så. Hur kan man dra fast den hårdare, om det går. Fridens *BAWORAK* | |
|
Den sitter med fyra små plastklips i framkanten, men du måste lossa ryggdynan först. I övrigt så ligger den bara vilande med sin egen tyngd. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
SvanteE Det är inte så att stackars E34 knakar och låter lite hela tiden då det är kallt ute? Min knakar då ibland så att man tror att alla rutor spricker på en och samma gång. |
|
|
Min knakar också när det är kallt, dessutom skramlar det i den tramsiga elrollon som jag tänkte slänga ut -tills jag så vad en ny kostade! Det är bara att lossa framtill, lyfta lite i mitten o dra. |
|
|
Den ligger inte bara av sin egen tyngd i bakändan. Den har faktiskt någon sorts bladfjädergrunkor som den vilar på. Min skrammlade också innan, men i samband med att jag hade hatthyllan ute böjde jag isär bladfjädrarna lite, vilket faktiskt resulterade i att det blev tyst på hatthyllan. Bladfjädergrunkorna sitter lite slappt fast på själva hatthyllan också, så jag limmade fast dessa också. Man kan också bara trycka ner någon gummibit mellan rutan och hatthyllan så att hatthyllan ligger i anspänning mot rutan. Detta är ju en mindre grundlig behandling men löser ofta även den problemet. |
|
|
Kan vara så som FD-O och Camata säger. Är det riktigt kallt ute, eller det ligger is o snö vid rutorna så knastrar och knakar det precis så som camata säger. Man tror att rutorna ska spricka, särskilt höger fram... Det kankar aldrig när det är varmt. Kanske ingen idé att ta sig en titt på hyllan då eller? *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.