|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
andha45 |
Saknar en dimension i diskussionen: motorstorlek! På en 1-2 år gammal är automat alltid plus hos större handlare i större städer. 318 o 320 är sannolikt minus med automat utom i storstad då bilen är några år gammal. 325 o 330 helt klart plus på en nyare, sedan avtar det men säkert plus i 5-7 år i storstad I femserien är 528 o 530 plus med automat men 520 snarast minus. Enda invändningen mot nya Valvetronicmotorn är att den tycks dra mkt bensin, iaf med aut. 14,1 hade tyska ams i testförbrukning på en 630CiA - annars mkt nöjda med prestanda o motorkaraktär! |
|
Förlåt om jag bryter lite mot reglerna. Jag har en 120i med 6-växlad steptronic, sport, exclusiv-pkt, navigator etc. Växellådan är helt fantastisk. Tyvärr kan jag inte säga samma om komforten. Jag kör nästan mer i manuella läget än automat då man kan motorbromsa (drar då mindre soppa) osv. Men när telefonen ringer: vips, i med automaten. Om den blir lättsåld eller inte så ska jag ändå ha den i 24-36 månader. Skillnaden i nypris är ändå bara 6-8%. Köp vad Du vill. Min nästa bil blir en 320d, brunmetallic och beige tygklädsel, 17" men INTE sportchassi. No more Sportchassi. Lycka till! Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.