|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
OK, vill du vara "värst" Jasmin så köp dig en SL65 AMG...det står en (svart) på Hedin Bil Göteborg för omeledbar leverans! (2,3 MKr) Annars är ju faktiskt 645:an ruskigt vacker! (och 1,5 MKr billigare) |
|
|
liste! vad menar du? Inte kostar en SL55 AMG 700.000 mer än en M3 Cab? Jag har fått ett pris på ca. 700.000 för M3 caben och har sett att SL55 AMG:n kostar från ca. 900.000 Mycket pengar....men som jag sagt tidigare så har jag inte bestämt mig ännu. |
|
| Skulle jag vilja vara värst så skulle det bli en cool Ferrari! | |
|
Jasmin.moberg: SL 350 manuell 827 000 kr SL 500 automat 1 023 000 kr SL 55 AMG automat 1 321 000 kr SL 600 automat 1 331 000 kr SL 65 AMG automat 2 030 000 kr Micke K. Länk |
|
|
Jasmin.moberg; Jag hade innan köp tittat på följande Cabbar för ca 5-800tkr av årsmodeller 2002-2005 Audi S4, mycket trevlig bil med härlig motor. BMW 645Ci, Fin bil men tyvärr var det en automat vilket kvävde mycket av körglädjen. Övriga på listan har jag tyvärr inte kommit bakom ratten på, Men så mycket kan jag säga SL 55 är en väldigt snabb bil, Och Viper:n är ovanlig den skulle jag välja om valet skulle ske utan provkörning. BMW M3 MB SL 55 AMG, MB CLK 55 AMG Porsche 996 C4S Cabrio Dodge Viper SRT-10 Prisskillnaden mellan en ny M3 Cabrio och SL 55 AMG är 708000kr. I mina ögon är en SL65AMG många gånger läckrare än en Ferrari, En Ferrari är generellt sett en bil för bryggseglare, Absolut inte värd pengarna dom kostar och usel kvalitet, Kul att visa upp men att äga nej tack. Porsche 959/Carrera GT, Mc Laren F1, är superbilar som är byggda för att användas och som håller, Porsche tillverkar bilar, Ferrari tillverkar utställningsobjekt! Jag skulle självklart inte tacka nej om jag fick en, Men den skulle säljas direkt för att sedan inköpa en vettig bil. Mvh Stephan Ps Grattis till den nya positionen! |
|
|
Grattis till jobbet, snyggt jobbat ;) Köp en begagnad SL55, M3 är säkert en underbar bil annars :) |
|
|
Varför köpa AMG SL när du får en Ferrari för sammma pengar? Om pengar inte spelar ngn roll så spelar väl inte andra handsvärdet heller någon roll antar jag men, men Ferarrin har nog bättre 2 handsvärde. V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
|
Jasmin - som någon redan skrivit så skiljer det så pass mycket, men det gäller så klart helt NYA bilar, vilket jag trodde att du var på jakt efter. Min chef har en SL500 -04 och den är fantastiskt läcker, så jag kan tänka mig att SL55:an är ännu "värre". Dock är jag tveksam till att lägga så pass mycket pengar på en bil. Även om SL55:orna kommer att bli samlarvärde på framöver så får man vänta MÅNGA år och verkligen pedantsköta den om man inte ska bli totalt ruinerad den dag man vill sälja. Som jag sa förut - om begagnat är ett alternativ för dig - så tycker jag att du ska försöka titta på en Z8. Tyvärr är de "ganska" sällsynta på begagnatmarknaden i Sverige, men det finns ett helt OK utbud i Tyskland. Denna t ex: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.