|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om denna?? X5 3.0 2001 9000 mil 325.000 kr Automatisk växellåda, Komfortpaket, Sportpaket, Sidofotsteg, PDC-parkeringssensorer, Högglanspolerad shadowline, Antracit innertak, Interiörlist i aluminium, 4WD, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem DSC, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare med minne, Elstol passagerare fram, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, Larm, LM-fälgar, Motorvärmare, Multifunktionsratt, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnklädsel svart, Sportstolar, Stolvärme fram, Svensksåld, Xenonstrålkastare, Yttertemperaturmätare, Bilen är Nyservad och däcken har endast rullat 1000mil Bra eller dåligt köp? Bra eller dåligt pris? Mvh D | |
|
Man KAN hitta en -02 med samma utr, högst 5000mil, för 320.000 om man är duktig, dock inte under 300.000:- BMW 4EVER! __ Länk |
|
|
Nu ´man kan hitta 02-03 högst 5000 mil sv såld med samma utr för runt 320 000 kr, 9 000 mil det är mkt jag rekomenderar inte köpa den bil du kommer att förlora massa pengar men också köp aldrig import |
|
| Är det någon som vet vad om det är stor skillnad på priserna i Sverige resp. Tyskland? | |
|
Ja du kan titta på mobile.de så får du se skillnaden i pris. Enligt annonserna kan du hitta bil för under 200". Har dock ingen erfarenhet av dessa bilar men visst måste några av dessa hamna i Sverige med ett pålägg på 50-70". |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Tobbe, jag har jagat X5 igen i flera månader, och har verkligen haft koll på den tyska marknaden. Prisskillnaden är marginell, speciellt 4,4:or är faktiskt billigare i Sverige. De billigaste på mobile kostar knappast under 200', de är då omomsade importbilar från USA. Under 30000 euro får du i princip ingenting som är av intresse. Ska du ha automat, navi, skinn och rimliga mil samt en bra historik så får du slanta mer än 30000 euro. lätt. samtidigt finns det långmilade 3,0:or på bytbil för 270', med hyfsad utrustning. Mvh Johan |
|
Johan, Hur funkar det med de bilar som är omomsade.Ska man betala tysk el. svensk moms på en sådan? Hur stor skillnad är det på körupplevelsen på en 3.0 resp 4.4? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
du kan säkert komma undan med tysk moms, även om du enligt lagen (tror jag?) ska betala moms i det landet där den ska registreras. sedan tillkommer en hel del med meckande för att få igenom bilen i Sverige, se gärna min förra dagbok om min USA-importerade X5. jag har kört för lite 4,4 för att kunna ge ett bra svar, men i mina ögon så var 3,0:an fullt tillräcklig. jag kanske kan återkomma om några dagar! mvh Johan |
|
För att ge min bild av historien när det gäller X5 så ägnade jag ett par månader åt att kika runt bland de svenska säljarna innan jag valde bil och säljare. Några kriterier som ökade i prioritet vad de faktum att det är en bil för runt 400´ Små handlarna ger inte mer garanti på en sån bil som en Volvo från -85. Sen ytterligare en sak när du skall köpa en "exklusiv" bil. Se till att all utrustning finns. Saknas den så är det omöjligt att sälja den senare. Oavsett om det är en 3.0 eller 4.X. Då stiger givetvis priset på bilen. Men den går att omsätta. Sen en rent personlig aspekt i det hela Har du inte haft en X5 tidigare så bör du sikta på en som fortfarande har lite av BMW´s garantier kvar. Du hinner köra några mil och komma underfund med fel. De vanliga garantierna får du oftast bråka lite för att få igenom. ( Tidigare erfarenheter jag haft ) Men sen i slutändan så är det ju plånboken som styr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.