|
|
|
|---|---|
|
Tjena BMW-gurus! Första inlägget på detta forum för mig (tidigare Aero ägare...) Jag undrar bara om det är busenkelt byta interiörlisterna på en 330 Touring -02? Kan vara bra att veta innan man börjar bända, tänkte jag... Bara att snäppa loss och klicka dit de nya eller? Ädelträ är nämligen inte min grej, skulle hellre vilja ha alu- eller kolfiber. Någon som vet vad det kostar? Finns det snyggare och billigare någon annanstans än hos BMW? Många frågor om en inredningsdetalj... :-) | |
|
Ska du ha kolfiber så köp äkta. Kostar väl lite mer men den fula kolfiber-look panelen som BMW har är ju inget att hänga i gran... /Johan Min bil: Länk |
|
| Panelerna ligger runt 500euro komplett från BMW... Äkta kolfiber har jag sett på Ebay för runt samma pengar. | |
| Har titan i mina, förresten skulle inte vilja ha ädelträ, definitivt inte i 330'an:) | |
|
Ok, någon som vet hur sitter de fast? Limmade, eller bara att dra loss? Äkta kolfiber är mums. |
|
|
Rille: Här finns en guide som berättar precis hur du gör: Länk Att bara dra låter hemskt kostsamt :) Välkommen till forumet! Skönt med folk som lämnar hårföns gänget för en riktig bil :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tackar wendtan! Jo... felhjulsdriven 250hk saabturbo var ju kul... ett tag. Men har man väl hört ljudet av 330:ans sexa vid 5000 varv så blir man kär, och övertygad. Plus att jag med BMWn kan både gasa OCH svänga samtidigt. :-) |
|
| Jag har den sk. fuskkolfibern i min bil. Bmw´s alublackcube. Tycker faktiskt inte den är så ful. Kanske jag bara har blivit van? | |
|
Har precis som Player alublackcuben i E46an och jag håller med, har absolut ingenting emot den. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Jag hittade en uppsättning "alu-silvercube" i Tyskland. Oj vad nöjd jag är! Det blev en helt ny bil... nästan. Någon som vill köpa ädelträ-panelerna (Myrten) av mig? :-) |
|
|
Skulle ju inte vara helt fel att byta "Fusk-trälisterna" typ till svarta eller så. Har ljus skinninredning och instrumetpanelen iövrigt är ljusbeige och svart. Är det ebay som gäller eller vart hittar man sådana? och vad heter "interiörlister" på tyska. Såg någon länkat till www.realoem.com, aningen jobbigt att hitta delen där men tillsist så fast priset var ju en aning avskräckande där. - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
Jag har också samma fula fusk-ädelträ. Till råga på allt har de börja spricka lite här och där:( Vilka andra lister som helst skulle vara snyggare. Är det någon som har liggandes skulle jag handla på stört! Annars undrar jag samma sak som Henke, vad heter det på engelska? |
|
|
kolla på stylabilen.se 1600kr för alu lister är inte så farligt tycker jag. -WARNING- BMW Gör dig beroende! |
|
|
Snacka om att damma av en gammal tråd! :) Men för all del. Bättre att skriva i ett ämne som redan tagits upp än att starta massa nya varje vecka. ;) |
|
|
"Snacka om att damma av en gammal tråd! :) Men för all del. Bättre att skriva i ett ämne som redan tagits upp än att starta massa nya varje vecka. ;)" Vet det var en gammal tråd men som du skrev skall man starta en ny när det fanns "gamla" som berörde ämnet. Gör man det får man bassning av någon som tycker man ska använda sökfunktionen ;) - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
"kolla på stylabilen.se 1600kr för alu lister är inte så farligt tycker jag." Det var ju inte helt tokig kurs för en uppsättning men verkade inte finnas några mörka. - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
Ring stylabilen.se dom brukar fixa det mesta :) Mvh Jens |
|
|
Bara för att klargöra detta med trälisterna, det finns två olika kvalitetsuppsättningar, en med "fusk trä" samt en med äkta trä som är limmad/pressad på en stålskena. Jag har den senare slaget och trivs väldigt bra med den. Kanske är det "fusk" varianten som har spruckit för Deimos? Mvh/ Niclas |
|
|
Då dras den här gamla tråden upp en andra gång... Jag undrar om någon vet var man kan få tag i de ljusa björkträlisterna till en E46 Limo? Är nämligen väldigt sugen på en sådan uppsättning till min bil. Sechs macht Spass! Min Limo: Länk |
|
|
Men så länge hade ju inte tråden legat i träda nu iaf =) Lycka till med "björk-jakten" min jakt är över iaf och nu sitter det svartmetallic/hochglanz lister i min bil. Någon frågade tidigare vad det hette på tyska och engelska, "interieurleisten" och "interior trim" är det på respektive språk. Men heads up på om ni kikar efter lister på ebay.uk, kikade där själv och var nästan på väg att beställa när jag kom på att dom listerna på intrumentpanelen är ju åt fel håll när dom har högerstyrt oftast. - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
Citat: "Bara för att klargöra detta med trälisterna, det finns två olika kvalitetsuppsättningar, en med "fusk trä" samt en med äkta trä som är limmad/pressad på en stålskena. Jag har den senare slaget och trivs väldigt bra med den. Kanske är det "fusk" varianten som har spruckit för Deimos?" Trälisterna jag har och som man monterade ur sitter som på metallskenor. [Länk Trodde jag var fusk-träisar ändå, men är en ytlig spricka på den listen som är fotad. - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.