|
|
|
|---|---|
| passar en växellåda från 530 ner i en 540 eller är det nåt som skiljer dem åt? | |
rsarits |
Det är olika automater i 530/540 525 - 530 har 5HP18 540 har egen, 5HP40 tror jag den heter De är dessutom olika stora, så det blir mer problem än bara med elen, avgas passar inte heller. |
|
Lådan i 540 heter ZF5HP30 V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| men en manuell låda från en 530 då, skulle de passa? | |
|
540 har ju 6-vxlad låda manull medans 530 har en 5 växlad... manuella 540in är eftertraktade.. vore synd om den blev 5 petad... värdeminskning... :-( sen undrar jag om lådan från en 530 pallar med vridet i en 540 skillnad 100 Nm är rätt mkt.... V8 skapar beroende och äventyrar ditt körkort! Förvaras oåtkomligt för män. § Socialstyrelsen § |
|
| Men den skulle passa? Blocket och infästningarna/Bultdelningen ser likandan ut? Så i teorin är det "bara" att byta motor och köra? Sen om den håller är en annan sak... Funderar på att stoppa ner ett sånt koncept i E30, eller motsvarande, nämligen och det är nog svårt att få den reggad med den stora åttan. Så jag funderar mest på om det går att regga den med den lilla och sen byta till den stora. Tydligen ska det inte synas någon skillnad på dem | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.