AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
932

galet farligt

I min import bmw har det varit tyskt fulkopplat in till motorvärmaren, dvs vanlig kontakt hona-hona, farligt har det varit men inte orkat koppla om än, =) hade den på service, efter det har det väl kommit in vatten, någonstans i kontakten eller så har det blivet glapp nånstans, i alla fall så stoppa jag i kontaken igen medans jag höll i motorhuven.. tyckte det typ började dra lite i fingrarna precis som när det går svag ström i ens fingrar... tänkte va faan =) drog ur igen, stoppa i kontakten

gick runt och kände på förardörren fick liten stöt.. släppe dörren tog i den igen PANG satan vilken stöt jag fick, behöver jag säga att jag kopplat om korrekt nu.... Livsfarligt =)
Deliq
Då ska jag få be att gratulera dig...

...till att du fortfarande lever :-O

MVH
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Skönt att du klarade dig.

Att installera en jordfelbrytare i fastigheten är en billig livförsäkring.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
svintoleffe
Ja att koppla rätt kan jag rekomendera,.

Har åkt på en liknade stöt, kunde inte röra armen riktigt på någon dag efter det.

Men då var det sladden som var paj, på något höger, så strömmen gick rakt in i armen på mig, jag låg en halv meter bakom sladden sen o skade fint när tjejen kom fram för hon hade bara sett et ljussken. Jag pratade o mumlade ett tag innan hjärnan började fungera igen

Länk Min Bmw
MVH Leffe
Håller med övriga tur att du klarade dig.
Måste vara en av få importbilar från Tyskland med motorvärmare installerat.
joo :) var nog rätt tur

följdfråga vart kan man typ fuktbollar eller vad dom heter

har typ som imma på mina rutor som ser ut som det är fukt i bilen kan iofs bero på att den stått still i ett garge i 1 år plus att min fläkt inte går. men men man kanske skulle börja med en sådan där boll eller?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
nismo:

Fixa fläkten, fuktupptagarbollar funkar nog inte så bra...

Mvh
PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
"Torrbollar" funkar nog bra - tex i garage etc. Men ditt problem lär ju återkomma ständigt om inte grundproblemet fixas.
Överlägset är ju AC för att torka ut luften när bilen dras igång...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.