|
|
|
|---|---|
|
Ni äger förmodligen en BMW, har ni någonsin funderat på att byta till Audi ? Priserna på en ny Audi A4 är ju väldigt tilltalande. Jag har en polare som ska byta bort sin 320 mot en A4 1.8T S-line Edition, mycket utrustning och så. | |
|
Skulle ta mig en funderar på en Audi A6 om jag var ute efter en bil i den klassen. |
|
|
Beror ju helt på vad man värderar hos en bil. I min värld är Audi "the queen of understeer". Faktisk kvalitet bör värderas högre än vad man ofta gör... Det är min tanke och jag bad inte om några påhopp. ;-) /Anton |
|
|
Pratar du nya A4? Isåfall är 2.0TFSI ett trevligt alternativ, känns betydligt mer kraftfull än "gamla" 1.8T 190hk. Jag har funderat klart, sålde min e46 touring nyss, snart kommer en Audi... Mvh, /Wille |
|
|
Kan absolut tänka mig en Audi i framtiden. Men quattro och Avant hade definitivt varit ett krav! Men jag måste nog påstå att nya E90 är rejält mycket snyggare än nya A4... Den förra A4:an (2001 och framåt) verkar i stort sett bekymmersfri förutom tändspolar på tidiga 1.8t motorer samt hög oljeförbrukning på V6:orna. Detta enligt både tyska Dekra undersökningar samt i svenska begagnat test. De verkar ha ryckt upp sig rejält när det gäller kvalitetsmässigt jämfört med A4 och A6 från 90-talet. Och så slipper man dras med rostproblem som verkar mer regel än undantag på bilar som ex E46 och E39. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 "Öl byggde denna vackra bil" :-) |
|
|
Min far har ägt audi-bilar sedan början av 80-talet, bytt vid jämna mellanrum ca. 3år. Han har tyvärr haft irriterande småfel på i princip varenda en, förra audin (A6, 1,8tQA, 99-01) fick de byta motor på då den aldrig gick som den skulle, blev tillslut en ny bil, men småfel som att bagageluckan inte går att stänga, fel meddl. lampor som blinkar utan att fel finns osv.. Min mor har däremot åkt bmw sen -92, inga fel alls att anmärka på, jag skulle inte byta till audi.. Farsan bytte precis sin A6 till en ny MB c320T 4-matic, går som en klocka... |
|
| Nej, men till Ferrari. | |
|
Jorå, nya A3 eller A4 med 2.0TFSI och quattro =) Hade jag haft pengarna så hade jag farit och beställt en. |
|
| Ja, men bara till Audis RS modeller. | |
|
Svårt beslut det här. När jag säljer min 330Ci privat så kommer det bli mycket svårt att bestämma sig för vilken bil jag ska ha. Jag har kört Audi sedan 2001 men bytte i höstas till en BMW 330Ci...vet inte hur jag ska känna faktiskt..saknar audin ibland. Vad jag DOCK inte saknar är motorn och prestandan hos den Audi A4 1.8T/190hk jag hade...enligt min mening var det direkt slö...men jag å andra sidan är extremt kräsen när det gäller bilar ;) Men nya A4án...nej tack. Inte snygg. |
|
|
Jag var också inne på att byta till Audi innan jag köpte 523:an. Jag gjorde som så att jag reggade mig på svenska Audi forumet och ställde massa frågor. A6 ägarna verkar inte vara helt nöjda med sina bilar. Men alla är ju inte nöjda med BMW heller... tror adressen var www.nordicaudi.com. /Johan |
|
|
Rottweiler: Tycker du A4 inte är snygg så får du göra som jag, köpa en A3 Sportback 2.0TFSI Q. KUL BIL! Mvh, /Wille |
|
|
Wille; Jaså, du har också halkat in på Audi!? Jag är extremt nöjd med min. Går som en klocka och är extremt billig i drift. Det enda jag saknar är körglädjen, men det kommer du nog inte lida av med din bil. Har också funderat på sportback:en, verkar ruskigt kul. Har testat vanliga A3:an med snikmotor (1,6 FSI) och den bjöd på både körglädje och stabil storbilskaraktär. Ska bli intressant att höra hur den är! Räcker bagaget för dig förresten? Ni är väl fyra nu om jag inte minns fel... Jens |
|
haimaul |
Aldrig i livet. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Jag har övervägt en del Audi-alternativ. Men jag kommer alltid till samma föga förvånade slutsats; att BMW är ett roligare alternativ. Audi är välbyggda, komfortabla, har avancerad teknik m.m. Men de är så... tråkiga. Som Tiff sade i testet av RS4: understeer, understeer... :-/ /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.