|
|
|
|---|---|
|
Tjena gubbar Moran han nu gått lite drygt 12 700 och det är väl dags för ett service, alla lysdioder förutom de två sista tänds. Maj 04 gjordes en inspektion 2 och i augusti bytte jag oljan igen, vad är det för sorts service som måste göras nu och vad ska det kosta? Ha det bra Länk | |
| Inspektion 1, med det står väl insp på service indikatorn? | |
|
en inspektion1 service är ganska dyr på Bmw verkstaden cirka 6000kr. Mitt råd är att serva bilen hos en allbilsverkstad tex, en mekonomen verkstad. Har själv servat på en sådan är helnöjd!! Dom har också serviceåterställare. Nedan ser du priser hos min lokala mekonomen verkstad. Oljeservice- 970kr Inspection1- 2600kr inspection2- 4600kr lycka till!! |
|
| efter inspektion2 så ska oljeservice bara göras. | |
|
Gjorde du oljebytet pga att serviceintervallindikatorn indikerade att det var dags för service, eller bytte du olja en extra gång i "halvtid"? Om du bytte i "halvtid" är det oljeservice som skall göras. Om du bytte pga att serviceindikatorn indikerade att det var dags för oilservice, är det dags för insp1. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
stefannorr |
6000 kr för en insp 1 på BMW..oj oj..va priserna skiljer då..ja gav 4100 för insp 2+ byte av bakaxeloljan på BMWi Luleå. |
|
Tack för alla svar Jag bytte olja bara för säkerhets skull, så jag antar att det är dags för ett oljeservice nu! Länk |
|
|
Kostar 1600:- på RS bil i Växjö Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.